toetsenbord/ muis werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniquevanheij

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2005
Hoi als ik de computer opstart kan ik bv wel in de bios komen maar zodra die in xp is kan ik niets meer zowel niet met de muis als het toestenbord

zijn die met usb-aansluitingen?
Kijk anders eens in de hardware profielen wat daar staat?

jean42 zei:
zijn die met usb-aansluitingen?
Kijk anders eens in de hardware profielen wat daar staat?

Het zijn geen usb aansluitingen en omdat geen van beide werken kan ik dus nergens in komen, ook niet bij hardware profielen, het is dus net alsof XP opeens het toetsenbord en muis niet meer herkend

Laatst bewerkt:
Heb je iets speciaals gedaan dat deze niet meer werken of is er iets gebeurd met je pc?
Zitten je stekkers nog goed?

jean42 zei:
Heb je iets speciaals gedaan dat deze niet meer werken of is er iets gebeurd met je pc?
Zitten je stekkers nog goed?

nee er is niets gebeurd an alles is nog goed, het begon dat eerst demuis niet meer werkte en daarna het toetsenbord, en al sbeide kapot zouden zijn dan zouden ze ook niet reageren bij het opstarten.

Laatst bewerkt:
Plug je toetsenbord en muis is uit en start dan je pc op.
Terug afsluiten en toetsenbord en muis terug inpluggen zodat windows je hardware terug dedecteerd. Dit is geen garantie dat het werkt maar is de moeite om te proberen.

succes

jean42 zei:
Plug je toetsenbord en muis is uit en start dan je pc op.
Terug afsluiten en toetsenbord en muis terug inpluggen zodat windows je hardware terug dedecteerd. Dit is geen garantie dat het werkt maar is de moeite om te proberen.

succes

nee werkt helaas ook niet

@moniquevanheij, je kan ook gewoon 'Reageer op Bericht' gebruiken ipv quote. ;) wat heb je allemaal op je usb poorten zitten?

Toetsenbord en muis... nog meer dingen? Modem, printer scanner..?
En hebben deze een eigen voeding?

zover ik kan ontdekken werken alleen de muis en toestsenbord niet, op de usb zit printer en webcam, printer heeft eigen voeding webcam niet

het kan namelijk zijn dat je usb poorten te weinig stroom kunnen geven om alle apparaten te laten werken. :confused: . Maar wat jij er op hebt zitten zou moeten werken... heb je misschien een digitale camera of een memory stick? Start je computer is op... steek die er in en kijk is of die wel herkend wordt.

En anders moet je misschien usb drivers opnieuw installeren, en even een 'ouderwets' ps2 toetsenbord en muis aansluiten

oh.... :o ik dacht juist van wel :P dan maakt mijn hele verhaal ook geen nut... naja.. euhm..tdsja..

- moederbord misschien kapot...
- niet goed aangesloten?
- draadjes een breuk in...

heb je nog een ander toetsenbord?

nee ik heb geen ander moederbord, alles is goed aangesloten, het toestsen bord reageert wel als je de computr opstart, je kan de bios bv wel in, maar als die dan in xp is reageert er niets meer

Is die stroompanne gebeurd terwijl je pc aanstond?
Zo ja dan is je windows gecracht of werkt die nog?
Probeer anders je pc op te starten met je cd van windows en doe eventueel herstel.

pc stond aan tijdens stroomstoring, windows start gewoon op, herstel cd al geprobeerd maar daar kunnen we ook niets mee omdat toetsenbord en muis niet reageren

Branden ook geen lichtjes van je toetsenbord?
Krijg je soms een bericht van er is geen muis aangesloten?
Probeer anders eens een reset te doen: dit doe je door op een klein knopje te drukken op je pc kast of door je startknop vijf seconden in te houden zodat je pc uitvalt.
Helpt dit allemaal niet dan kijk in je pc naar de kaart waar op je toetsenbord en muis zijn ingeplugd of deze vast zit en van stroom wordt voorzien.

succes

Probeer op te starten in veilige modus. Deze manier: na opstarten krijg je BIOS-meldingen, even daarna op F8 drukken (dus voor het Winlogo kan beginnen). In zwart scherm witte letters, met pijltjestoets de "highlight" naar boven bewegen: Veilige modus. Als dat gelukt is: rechter-muisklik op icoon Mijn computer, Eigenschappen, Geavanceerd, dan onderaan keuze Opstart- en herstelinstellingen "Instellingen" indrukken. Op keuzevenstertje "Bewerken" drukken. Kladblok opent zich met tekst. Meld die tekst even hier. Sluit alles weer ongewijzigd af.

Laatst bewerkt:
dit opstarten lukt ook niet, maar het punt is ik zit in deurne en de pc waar het omgaat staat in amsterdam, ik ga daar morgen naar toe dat ikzelf aan die pc kan zitten, dan neem ik weer contact met dit forum op, en alle hulp is dan welkom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan