toetsenbord/ muis werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zit nu achter de bewuste pc, ook in safe mode kan ik niets met toetsenbord en muis, het lijkt wel als ik klik met de muis dat de XP gaat nadenken maar niet weet wat dan te doen. is er nog een andere modus die ik kan proberen

Mm...ik weet nu ook even geen raad. Ik ga op zoek, maar misschien heeft iemand anders al een oplossing. Even geduld. :(

het punt is dat als ik opstart naar safe mode ik een keus moet maken door met de muis te klikken endat lukt niet, dus ik kom nog geen eens in de safe mode

Veile modus: (her)starten, na BIOS-meldingen of OEM-logo op F8 drukken, daarna witte letters op zwart scherm, met pijltjestoets "highlight" naar boven bewegen op "veilige modus" op "Enter" drukken. Vervolgens komt er een window met melding "veilige modus akkoord-tekst" met "ja" knop. Reageert volgens mij ook op "Enter". Geen muis nodig dacht ik, maar alle toetsen die ik noem, moeten wel werken.

enter bij safe lukt, dan enter op xp gaat goed dan moet ik gebruikersnaam kiezen en daar kan ik niet verder

Dan werken muis en toetsenbord ook niet in veilige modus. :( Heb je nog niet zolang geleden een upgrade naar Windows XP gedaan? Dan kan jouw probleem zich n.l. ook voordoen.

is het mogelijk om beide computers via een router te verbinden en dan vanaf de goede computer de andere in te gaan

Dan staat het vrijwel vast dat die stroomstoring de boosdoener is, maar daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. :( Ik zoek door, maar misschien ziet een meer deskundige helper je probleem. Nog even geduld.

Ga nog een keer op weg naar de veilige modus, dus met F8-toets, maar als het zwarte scherm met witte letters zichtbaar is, noteer dan alle keuzes die daarop vermeld zijn. Geef die teksten hier op.

safe mode
safe mode with networking
safe mode with command prompt
enable boot logging
enable vga mode
last known good configuration
directory services restore mode
debugging mode
diable autmatic restart on system failure
start windows normally
reboot
return to os choice menu

Kies in dit menu, dus met de highlight op gaan staan en dan Enter:

1. "disable automatic restart on system failure", probleem blijft? Dan:

2. "last known good configuration", probleem blijft? Dan:

3. "directory services restore mode"

moniquevanheij zei:
is het mogelijk om beide computers via een router te verbinden en dan vanaf de goede computer de andere in te gaan
Volgens mij wel, als je uiteraard beide PC's instelt op "Hulp van buitenaf" bijvoorbeeld.

Edit. Tja en dat kan bij die ene niet.

Laatst bewerkt:
heb ik aan gedacht ik heb geprobeerd te booten via de cdr om om zo reparatie te doen maar ik krijg hem niet geboot vanaf de cdrom

Om dat voor mij duidelijk te krijgen: je hebt de Setup CD in de lade gedaan, je (her)start de PC, je krijgt op een gegeven moment op een zwart scherm bovenin een regel in de trant van, druk een willekeurige toets in als u vanaf de CD-Rom wilt opstarten, en als je dan op een willekeurige toets drukt, gaat het starten desondanks door naar Windows XP op je PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan