toetsenbord/ muis werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik krijg helemaal geen vraag of die vanaf de cd moet starten, hij gaat rechtstreeks naar xp

ik heb nu de pc opgestart zonder muis en toetsen bord nu krijg ik rechtonder in beeld nieuwe hardware gevonden: PCAT_86key wat houdt dit in

Het lijkt erop dat Windows je toetsenbord aan het installeren is??

het is gelukt om een usb muis aan te sluiten en die werkt, het toetsenbord nog niet, nu blijkt echter ook dat de anti virus was verlopen ik ga dit eerst in orde maken en dan als het nog niet lukt om het toetsenbord aan te sluiten kom ik hier terug alvast bedankt. ik laar zo wie zo weten hoe alles verloopt

Bedankt dat je het even meldt. Als je muis het weer doet, kan je bij Bill geen kwaad meer doen. :p :thumb:

ik heb norton op de pc gezet en gescand geen virussen, toetsenbord doet het nog steeds niet en de muis alleen op usb, als ik naar apparaat beheer ga dan krijg ik: dat een stuurprogramma voor dit apparaat isuitgeschakeld er bestaat mogelijk een ander stuurprogramma dat deze functionaliteit biedt en dan (code 32), ik heb de probleemoplosser ingeschakeld maar dat helpt niet

ik heb geprobeerd om een xp cd erin in te doen en dan het zaakje opnieuw te installeren maar ik krijg de melding dat de xp die erop staatnieuwer is dan die op de cd dus dat gaat ook niet

iemand een ideetje::confused:

Probeer het volgende. Ga weer naar Apparaatbeheer, dubbelklik op Toetsenborden, rechtsklik op het weergegeven toetsenbord, daarna op Eigenschappen.

Klik op de tab: Stuurprogramma's en vervolgens op Stuurprogramma bijwerken. De Wizard updates voor hardware verschijnt. Kies eerst voor: De software automatisch installeren.

Als het probleem niet is opgelost, bewandel dan dezelfde weg tot aan de Wizard updates voor hardware. Kies nu voor: Ik wil zelf kiezen, dan voor: Niet zoeken, ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren. Nu krijg je een scherm waarin één of twee toetsenborden worden vermeld. Als je een keus hebt, kies dan voor Standaard toetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Naturel PS/2-toetsenbord. Druk op Volgende.

Probleem nog steeds niet opgelost, bewandel weer dezelfde weg tot Wizard updates voor hardware en kies een (eventueel) ander weergegeven toetsenbord. In uiterste instantie kun je nog het vinkje weghalen voor de regel: Compatible hardware weergeven, maar dan moet je zeker weten welk ander toetsenbord je hebt, en of daar stuurprogramma's voor aanwezig zijn.

Laatst bewerkt:
moniquevanheij zei:
ik heb geprobeerd om een xp cd erin in te doen en dan het zaakje opnieuw te installeren maar ik krijg de melding dat de xp die erop staatnieuwer is dan die op de cd dus dat gaat ook niet
Volgens mij moet je daarna nog door kunnen gaan, waarna de keus moet komen, update of nieuwe installatie.

ik heb de stappen gevolgd maar krijg de melding deze hardware kan niet worden gestart een stuurprogramma (service) is uitgeschakeld

wat betreft de xp cd ik krijg niet de mogelijkheid om door te gaan

Probeer het volgende. Leg de Setup Windows XP CD in de lade. Ga naar Start>Uitvoeren en type: f /scannow (of sfc /scannow). Dit duurt even. Daarna je PC herstarten.

Nog niet opgelost: je kunt inmiddels bij Start>Alle programma's>Bureau-accessoires>Systeemwerkset>Systeemherstel komen? Als er meerdere data vet gedrukt staan, probeer dan een datum van voor de stroomstoring.

Laatst bewerkt:
Ok, toelichting "f /scannow" laat XP zoeken naar beschadigde systeembestanden. Originele systeembestanden zijn opgeslagen in c:\windows\systeem32\dllcache. Als daar niets gevonden wordt, of een corrupt bestand, wil XP op de setup CD zoeken. Vandaar.

de scan heeft niet geholpen en er zijn gee herstelpunten, ik wil de harde schijf gaan formateren, hoe kan ik dat het beste doen

Zo al gedaan

Zo dat is een lange ,deze tread.

Ga naar je bios,en zet je cd rom als eerste boot,en de rest op disabled.
Doe je XP cd er in,en start nieuw op.
Je krijg al snel een tekst of je van cdrom wilt opstarten,druk op Spatietoets.
Dan wordt keuze menu geladen.
Kies hier voor repareren!!!!!!!
En dan is kwestie van lezen en afwachten!!!!

Voor je gaat formatteren, dat kan altijd nog, zou ik in jouw plaats mijn BIOS nakijken. Het kan zijn dat de stroomstoring "settings" heeft beinvloedt. Ik kan alleen de instellingen van mijn BIOS vermelden.

Advanced>Bootconfiguratie>Plug & Play {Yes}

Advanced>Peripheral Configuration>Serial Port {Auto} of {Enabled}

Advanced>Peripheral Configuration>Parallel Port {Auto} of {Enabled}

Advanced>USB Configuration>High Speed USB {Enabled} (als je USB 2 op je systeem hebt)

Advanced>USB Configuration>Legacy USB Support {Enabled}

Advanced>USB Configuration>USB 2 Legacy USB Support {Full Speed}

Boot>ATAPI CD-Rom Drives {Titel CR-Rom drive 1}

Boot>ATAPI CD-Rom Drives {Titel CD-Rom drive 2}

Vooral de Serial Port moet correct ingesteld zijn, maar de andere settings zouden, indien onjuist ingesteld, de Port kunnen beinvloeden.

Probeer hierna nog schijfcontrole en vink aan "Fouten in het bestandssysteem automatisch repareren" en "Beschadigde sectoren opzoeken en repareren".

Als je toch kiest voor formatteren: op deze site staat een uitleg http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=49259&p=2

Edit: "link" gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan