Toetsenbord niet op EN

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, hoe kan ik de instelling van mijn toetsenbord definitief op EN zetten? Hij springt steeds terug naar NL en dan heb ik problemen met mijn tekens?

Martin

Kijk eens goed rond bij Configuratiescherm, Landinstellingen, Talen, Details. Invoertaal en Toetsenbord.
Je kunt onderaan ook de instelling van de Taalbalk op je Taakbalk regelen.

Druk eens op de toetsencombinatie Ctrl+Shift. Dat moet m zijn.
Het definitief aanpassen is mij nog niet gelukt, maar als het verspringt en je drukt op bovenstaande is het een kleine moeite natuurlijk.

Dit probleem heb ik ook regelmatig. Het zal vast een bug zijn, ik heb geen idee of er een fix voor is uitgebracht of dat het aan de instellingen ligt. Ben benieuwd...:)

Als je via de route die Boeing aangeeft kijkt welke invoertalen en toetsenbord indelingen er geinstalleerd zijn kun je degene die je niet gebruikt verwijderen, springt hij ook niet meer over.

houd je dus alleen Invoertaal Nederlands en Toetsenbord instelling VS Internationaal over zal hij ook niet meer verspringen.

(tenzij het een bedrijfs omgeving betreft waarin je meerdere types Toetsenborden layouts kan hebben icm met zogenoemde flexplekken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan