Toetsenbord probleem: Dubbele tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flying Doc

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Ik heb een heel vreemd probleem waarvan ik hoop dat iemand dat voor mij kan oplossen. Ik heb geGoogled maar daar is niets zinnigs uitgekomen. Ik weet ook niet zeker of het een hardware probleem is, maar dit leek me het beste gedeelte van het forum om mijn probleem te plaatsen:

Sinds een paar dagen heb ik steeds het probleem dat wanneer ik met Shift bijvoorbeeld '~' dit teken wil krijgen, dat alles juist steeds verdubbelt wordt! Zoals dit: '' i.p.v. ' of dus dit ~~ i.p.v. ~.

Ik heb niets aangepast aan de instellingen van het toetsenbord of iets anders in Windows. Kan iemand me hier alsjeblieft mee helpen? Ik heb een goed werkend anti-virus programma die geen virus ziet, dus dan kan dat in principe toch niet het probleem zijn?

Laatst bewerkt:
Je hebt ergens je invoertaal op Nederlands gezet, en het was bij jouw Engels (verenigde Staten).
Zie je in je taakbalk een NL of EN icoontje staan ?

Probeer anders de toetscombinatoe ALT(links)+SHIFT, je moet vervolgens wel je document waar je iets in wilt typen om te testen opnieuw openen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
De instelling van het toetsenbord is Verenigde Staten (internationaal) en ik heb ALT + SHIFT geprobeerd maar dat loste het probleem niet op. Een ander probleem is wel, misschien heeft dat er iets mee te maken, dat ik programma's vaak twee keer moet openen ( bijvoorbeeld Google Chrome, of Word). In principe kan ik m'n laptop ook gewoon formatteren, maar liever niet als het niet perse hoeft...

Het zou kunnen dat je hem moet veranderen van taal hij moet of op Nederlands (NL) of op Engels (vs) dat kun je kiesen rechtsonder in beeld

@hoogteijling: In Notepad doet ie het ook

@nickytjuh1: Als ik de taal van het toetsenbord aanpas naar het Nederlands dan heb ik nog hetzelfde probleem, maar(!) in Notepad doet ie het dan wel weer goed.

@Yottz: Afgelopen week en nu (voor de zekerheid) heb/doe ik een volledige scan van mijn computer. De vorige keer vond ie drie virussen, die heb ik ondertussen
allemaal verwijderd.

Mocht ie niks vinden in de virusscan, is dan mijn enige optie formatteren?

Mocht ie niks vinden in de virusscan, is dan mijn enige optie formatteren?
Ik vind formatteren wel erg rigoureus hoor vooral omdat ik vrijwel zeker ben dat dit toetsenbordprobleem niks met een virus te maken heeft.

Groeten Marcel

Ik gebruik AVG Anti-virus en eigenlijk wil ik sowieso een keer formatteren, maar voorlopig nog even niet. De virusscanner heeft in ieder geval geen virus gevonden.

UPDATE: Blijkbaar lag het toch aan een bepaald programma, alleen weet ik niet wat voor programma het was aangezien ik er meerdere gedeïnstalleerd had.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan