Toetsenbord reageert langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DriverX

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Berichten
59
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn toetsenbord, namenlijk dat die erg langzaam is met typen.
Als ik iets in tikt moet ik elke toets 2 sec in gedrukt houden voordat ik de letter krijgt te zien. (De toetsenbord is niet stuk, heb het ook met een ander toetsenbord.)

Kan ik dit ergens instellen?
:confused:
 
Haal het snoer van je toetsenbord uit de PC en stop het daarna er weer stevig in.

Kijk in Systeem, Hardware, Apparaatbeheer bij Toetsenborden of er voor je toetsenbord een geel of rood icoontje staat.

Rechtsklik met de muis op "Standaardtoetsenbord (101/102 toesten) of Microsoft enz."
en klik dan op Eigenschappen, Stuurprogramma en tot slot op Stuurprogramma bijwerken.

Eventueel: Configuratiescherm, Toetsenbord en dan de snelheden verhogen (helpt misschien).
 
Laatst bewerkt:
maakt allemaal niks uit, en bij Configuratiescherm, Toetsenbord en dan de snelheden verhogen geld alleen voor herhaalsnelheid, geen reactiesnelheid:(
 
DriverX zei:
geld alleen voor herhaalsnelheid, geen reactiesnelheid:(
Ja, vandaar "helpt soms".
Als andere toetsenborden hetzelfde gebrek hebben en het bijwerken van het stuurprogramma niet helpt, zou ik het verder niet weten.


In wat voor soort ingang op je PC zit het toetsenbord?
Zit daar niet ergens een hardware-fout?
 
Het is een PS/2 aansluiting,

Een hardwarefout lijkt me sterk omdat elke toets het gewoon doet (alleen erg langzaam van reactie).
 
Heb je misschien in de bios iets verandert, in het bios kan je ook de reactie snelheid van het toetsenboard instellen?

Het is alleen maar een hint weet niet op het werkt

:eek:
 
DriverX zei:
Het is een PS/2 aansluiting,

Een hardwarefout lijkt me sterk omdat elke toets het gewoon doet (alleen erg langzaam van reactie).
Met hardwarefout bedoelde ik de PS/2-poort, de aansluiting in je PC.
 
hallo,

deze dingen komen vaak voor op win95, win98 (se) en andere trage computers. Een groot probleem kan zijn dat je drivers om je toetsenbord niet goed meer zijn. Deze kan je opnieuw installeren van je winXP cd of gewoon downloaden van het internet. Let dan er wel op dat je kiest voor de QWERTY (nederland, en de rest van de wereld) of AZERTY (belgie en frankrijk) lay-out. Ook kan het probleem te kampen zijn dat je een overbodige dosis aan spyware op je PC-tje staan hebt. Daarvoor kan je ad-aware, AVG free en Spybot installeren.
Nog een probleem kan zijn dat je PC simpelweg trààg is, klik eens rechts op "deze computer" en/of meld eens je aantal mb ram,
OF
ga naar start|uitvoeren en typ eens "msconfig" en kijk of je toetsenbord-proces er instaat en of er te veel processen worden uitgevoerd...

veel suc6,

anders kan je de live cd downloaden van ubuntu (linux) en eens laten draaien op je pc om te kijken of het aan je hardware ligt of aan je software. Daarmee installeer je niets en draait linux enkel van je cd-speler. Je kan ook wat langer wachten en de cd bestellen vanaf Ubuntulinux.com (helemaal gratis!)

arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan