Toetsenbord reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demimore

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
2
Hoi,
Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig.
2 weken geleden kon ik mijn toetsenbord niet meer gebruiken van mijn laptop. Op mirakuleuze wijze is dit vanzelf herstelt en heb ik deze gewoon weer kunnen gebruiken.

Tekstverwerking, beetje msn, email, meer doe ik er niet mee.
In ieder geval, vandaag het zelfde probleem, Norton er op gezet, heeft 1 risico opgespoort en herstelt. Kan er nu niets meer mee, kan geen programma meer openen en hij maakt een contine geluid alsof er een toets vast zit. Ik kan dus ook niet in de veilige modus opstarten. Nada noppes. Laptop is nog geen 2 jaar oud.

Open geen rare bestanden, ook niet via msn.

Heb ik nu een Virus? :confused: En wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt, Demimore
 
Ik heb even het onderwerp verduidelijkt.

Aangezien je al aangeeft dat er een geluid geproduceerd word alsof er een toets vast zit vermoed ik dat dat waarschijnlijk ook het geval is en daarom ook even naar de hardware sectie verplaatst

Controleer eens of er een toets vast zit
 
Ik heb even het onderwerp verduidelijkt.

Aangezien je al aangeeft dat er een geluid geproduceerd word alsof er een toets vast zit vermoed ik dat dat waarschijnlijk ook het geval is en daarom ook even naar de hardware sectie verplaatst

Controleer eens of er een toets vast zit


Beste Ellasar, Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar hoe ga ik dat van die toetsen testen dan als ik geen enkele toets kan gebruiken?

Gr Demimore
 
Beste Ellasar, Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar hoe ga ik dat van die toetsen testen dan als ik geen enkele toets kan gebruiken?

Gr Demimore

Hoi,

Je zet de laptop aan en zet het geluid op 'duidelijk hoorbaar'.
Je drukt nu stuk voor stuk alle toetsen een paar keer achter elkaar in.
Werk ze allemaar af van boven naar beneden en van links naar rechts.
Mogelijk hoor je bij één van die toetsen een 'krakend' geluid, mogelijk is daarna je probleem voorbij.
Het gaat erom te ontdekken welke toets(en) mogelijk sluiting geven.
Stel je de werken van een toets alsvolgt voor:
Onder je toetsen zit een flexibele laag, die bedoelt is voor bescherming tegen stof, vuil en vocht (dat laatste niet al te veel trouwens ...)
Wanneer je nu een toets indrukt, drukt een pinnnetje aan de onderkant van de toets via die flexibele laag een contactje in. Dat is dus een soort 'indirecte' overbrenging.
Het kan zijn, dat ónder die beschermlaag een contactje blijft 'hangen'.
Soms helpt het om alle toetsen uit te testen, vooral de toetsen die je weinig gebruikt.
Mocht dat niet helpen dat kan je via de leverancier kijken waar het servicepunt zit, dat jou merk laptop kan repareren.
Reken op zo'n 140 tot 160 euri om het toetsenbord te laten vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan