Toetsenbord reageert soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvwijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een HP Pavilion laptop van enkele jaren oud. Draait op XP SP1. De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat toetsaanslagen (en ik vermoed ook de muisbewegingen, maar dat is wat lastiger in te schatten) niet 'doorkomen'. Het gaat dan om willekeurige toetsen. Soms mist hij bijvoorbeeld 1 op de 4 karakters, maar soms pakt hij ook weer wat langere reeksen. Ik heb er nog geen systeem in kunnen ontdekken.
De laptop een keer opnieuw opstarten helpt soms, maar niet altijd.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Hoi,

Daar is wel heel slecht een 'zinnig' advies over te geven.
In elk geval wél deze, omdat je aangeeft nog steeds met WinXP SR1 te werken.

- Installeer in elk geval SP2 (te downloaden of - kosteloos - bij micrisoft te bestellen op cd)
- installeer de nodige updates.
- Het je je notebook wel eens 'opgeschoond'?
- Al eens gecontroleerd of er recente driver-updates zijn op de website van HP?
 
heb jij er inmiddels al eenoplossing voor gevonden, ik heb exact het zefde probleem, ook met een hp pavilon...

veilige modus hud je ook het probleem, dus waarschijnlijk geen driverprobleem

als ik met knoppix ( linux ( cd boot heb ik ook geen problemen, dus zit ook niet hardwarematig
 
Opgewaardeerd naar SP2

Hallo,

Opgewaardeerd naar SP2, maar nog steeds hetzelfde euvel. Wel iets meer info:
Probleem doet zich al voor bij het opstarten. Dit duurt erg lang en je ziet ook het zwarte BIOS-scherm voordat Windows wordt opgestart (je ziet langzaam de geheugen checks).
Verder maakt de ventilator continu meer geluid dan normaal.

Misschien iets met de BIOS, batterij?

Tips ?!
 
OK

je zal het niet geloven maar bij mij is het opgelost...


zal even uitleg geven hoe of wat en hoe we er achter gekomen zijn

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zoals gezegt had ik ook toetsenbord problemen met mijn hp pavilon laptop

veel gegoogled op keyboard problem maar kwamen er eigenlijk niet uit


naar een vriend gegaan die een IT bedrijf heeft


deze bemerkte dat je af en toe een snerpend geluidje hoorde ( heel zacht )

als je dit geluidje hoorde sloeg ook de letter over van het toetsenbord

en het viel op dat het systeem steeds hing waardoor het toetsenbord dus de storing gaf op de toetsen, niet dezelfde toets en de ene keer wel en de andere keer niet

hebben 1 voor 1 allemaal onderdelen losgehaald uit de laptop om het snerpend geluid te traceren..

- mini pci wireless card
- toetsenbord zelf
- harddisk ( vervangen )

en als laatste de accu uit de laptop gehaald en het viel op het geluid was gelijk verdwenen..

laptop zonder accu weer rechtop gezet en gaan typen, je zal het niet geloven maar het toetsenbord probleem was opgelost, accu er weer in resulteerde gelijk weer in het toetsenbordprobleem....

mijn accu gaf dus een soort sluiting waardoor elke keer het systeem hing en het toetsenbord oversloeg

hierna is even gegoogled op batteryproblem van de hp pavilon

je wil niet weten hoeveel mensen last van dit ( toetsenbord ) probleem hadden echt tientallen, allemaal met kapotte accu`s



CONCLUSIE:

HAAL IS JE BATTERIJ ERUIT EN START GEWOON AAN DE VOEDING JE LAPTOP OP, GROTE KANS DAT HET OPGELOST IS


ps. Laat even weten of dit ook voor jou de oplossing was
 
Laatst bewerkt:
Yes!

Bedankt voor de tip! :thumb: Inderdaad batterij eruit en hij typt weer als een tierelier!:D
 
blij dat het gelukt is...

weer lekker typen zonder haperen..

het gekke is , ik ken vrij veel mensen in de IT maar niemand had hier ooit van gehoord..

maar ja het belangrijkste is, dat het weer goed is

succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan