toetsenbord springt naar hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans_02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2001
Berichten
3
Beste forumleden,

Heb een probleem met mijn toetsenbord op de laptop. Ik gebruik vista en sinds een paar weken springt de toetsenbord plots van kleine letters naar hoofdletters. Ook bij het klikken van een link in een webpagina wordt een nieuwe pagina geopend wat normaal niet gebeurd. Wie kan mij helpen? De landeninstelling staan op engels (VS) dat moet denk ik het probleem niet zijn. Ook heb ik voor de zekerheid een externe toetsenbord aangesloten en het probleem was niet verholpen. Dus aan de hardware kan het ook niet liggen. Voor de rest kom ik er niet uit en is alle hulp gewenst.
Alvast bedankt!
 
Even voor mijn/onze beeldvorming: Je hebt het toetsenbord op Engels staan, maar is het ook echt een Engels toetsenbord? (Dus met een "engelse pond" boven de 3?

Normaal gesproken hebben we hier in NL het "Verenigde Staten (Internationaal)" toetsenbord, dus bereikbaar met Shift op de rij met (o.a.) de cijfers: ~!@#$%^&*()_+
Dat zou zéker moeten gelden voor dat extern aangesloten toetsenbord, lijkt mij, ténzij je in België woont. Dan is het "België (Punt)"

Zodra je bepaald hebt welke toetsenbordindeling je hebt, verwijder (binnen Landinstellingen o.i.d. in Configuratiescherm) in alle talen de toetsenbordindelingen die níet op je pc/laptop aanwezig zijn.

Daarnaast bestaat er nog zoiets als ClickLock, dus (indien ingesteld) dat alles in Hoofdletters wordt weergegeven zodra eenmalig de Shift-toets aan de linkerkant is gebruikt. Nogmaals (kort) de Shift-toets aan de linkerkant indrukken zou ShiftLock weer uitschakelen, waarna weer kleine letters zouden moeten verschijnen.

En natuurlijk moet je uitkijken dat je niet (per ongeluk) de Caps Lock toets hebt ingedrukt. Eenmalig daarop klikken zou die ook weer moeten uitschakelen.

We horen het wel.

Tijs.
 
Tijs bedankt voor je reactie. Laptop is in NL gekocht en het is gewoon een Nederlandse toetsenbord. Ik krijg ook vaak bij het opstarten van de laptop de melding of ik de filtertoetsen wil inschakelen.
 
Filtertoetsen wordt normaal pas gevraagd als je een toets lang ingedrukt houdt. Zou mij het idee kunnen geven dat een toets (soms) vastzit, vooral dan de Shift-knop(pen) (je hebt het per slot over Hoofdletters, dus dat zou prima kunnen).

Succes,

Tijs.
 
Bedankt Tijs,

Ik denk ook dat de shift toets op één of ander manier vastloopt. Is dit handmatig op te lossen of moet dat ding terug naar de fabrikant?
 
Je kunt even bellen of mailen met de fabrikant of het systeem daarvoor terugmoet of instructies hoe het toetsenbord (of minstens de Shift-knoppen) het best schoon te maken. Houd de (sticker-)informatie van de laptop/computer bij de hand (type-aanduiding, serienummer etc.) en vermeld die.
Ook kun je kijken of er misschien een "Maintenance manual" is te vinden op de website over het losmaken van de toetsen, zodat je eronder schoon kunt maken.

Je wilt per slot geen schade aanrichten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan