Toetsenbord; tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennonie

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Ik gebruik Office 2003. Ik heb mijn toetsenbord ingesteld op Nederlands en/of USA Internationaal.
Vaak gebeurt het dat het toetsenbord wat betreft tekens (€, @, *, ( ) : ; enz.) overspringt naar andere tekens. Zeer hinderlijk dus. Werkt ook door bij Excel en Outlook trouwens.
Lijkt o.a. te gebeuren na aanraking van een bepaalde "verkeerde" toets, welke weet ik niet.
Wie weet de oplossing?

Hoi,
dit gebeurt meestal bij het indrukken van CTRL+SHIFT tegelijkertijd. windows schakelt dan over naar de andere toetsenbordindeling.
Nogmaals hierop drukken herstelt het weer naar USA Int.

Extra:
Als je dit wilt veranderen (toetsencombinatie):

Klik in het systeemvak op het "toetsenbord" (rechts)

toetsenbord.png

Ga vervolgens naar de tab "Geavanceerde toetsinstellingen" en klik op "Toetsencombinatie wijzigen"

toetsenbord.png

Kies vervolgens in dit scherm de combinatie die je bevalt. Wil je ze uitschakelen, klik dan op "niet toegewezen"

toetsenbord2.png

Correct

Je hebt helemaal gelijk door het indrukken van ctrl en shift tegelijkertijd veranderd de toetsenbord instelling. hou deze ongeveer 5 tot 10 seconde vast en het staat weer terug.
heb er zelf ook vaak last van :P

Toetsenbord foute tekens

Bedankt ericje627 voor je antwoord:
Control + Shift tegelijkertijd indrukken, dan wordt USA International idd weer hersteld.

Laatst bewerkt:
graag gedaan!

- vraag opgelost? klik dan op "vraag is opgelost" bovenaan deze topic.

edit: bovenaan, in de blauwe balk staat: status van de vraag, hier staat het bij

deze was nog van het oudere forum :)

Laatst bewerkt:
Ik zie de topic "vraag is opgelost" nergens staan!
Maar er is wel een oplossing (dus):) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan