Toetsenbord typt tekens dubbel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdberg

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Berichten
7
Hee mensen

Ik heb een probleem met m'n toetsenbord. Als ik bijv. een dubbel aanhalingsteken wil typen typt m'n toetsenbord er 4 (dus eigenlijk dubbele dubbele aanhalingstekens) --> dat ziet er dus zo uit "". Dit is heel irritant omdat ik ook bijv ä wil typen (ik heb dit met word Symbolen Invoegen moeten doen) en dan krijg ik dus dit:
""a. Een enkel aanhalingsteken wordt dubbel, dus ik moet er steeds 1 weghalen. D

Dit is echt heel irritant en ik heb het pas sinds een tijdje, maar ''k heb geen instellingen veranderd ofzo.

Ik hoor het graag

jvdb
 
Probeer eens 1x de ["] toets in te drukken. Als er dan niets verschijnt, druk dan eens op spatie. In mijn geval verschijnt er dan 1x de ". Misschien is jou probleem heel wat anders, maar altijd het proberen waard.. :)
 
Probeer eens 1x de ["] toets in te drukken. Als er dan niets verschijnt, druk dan eens op spatie. In mijn geval verschijnt er dan 1x de ". Misschien is jou probleem heel wat anders, maar altijd het proberen waard.. :)


als ik de '' toets zonder shift indruk krijg ik dus een dubbel aanhalingsteken i.p.v. een enkele. Als ik het met shift doe krijg ik er 4 (dus hij verdubbelt gewoon alles). Het is alleen met de aanhalingstekens; niet met de komma''s enzo. Het is wel irritant om die Duitse letters te typen.
 
Bedankt trouwens voor de reactie.

Maar het kan misschien met een simpele instelling te veranderen zijn (maar ja welke?)



ciao:thumb:
 
Al een ander toetsenbord geprobeerd? (Om te kijken of het aan de pc of aan het toetsenbord ligt?)
 
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem volgens mij.

Als ik de bovenste rij met de getallen die bij de letters staan intyp krijg ik hetvolgende (in volgorde van links naar rechts): &² &² é " '( '( è§ è§ !- ç à) à) !-
In hoofdletters geeft dit: 1³ 1³ 2 3 45 45 76 76 8_ 9 0° 0° 8_

Ik heb tot op heden geen oplossing voor dit probleem maar heb dit probleem al sinds ik begonnen ben met Vista op een nieuwe pc.

Momenteel staat het toetsenbord Nederlands (België): Belgisch punt geïnstalleerd dus daar ligt het volgens mij niet aan. Andere toetsenbordindelingen gaven hetzelfde resultaat.
 
1. Zet numlock eens aan/uit
2. Kijk of de land instellingen goed staan. Op nederlands dus. (indien dit Verenigde staten is, gaat het vaak fout met de " tekens, en meerdere)
 
Ik heb intussen de oplossing gevonden en het had heel weinig te maken met landinstellingen of toetsenbordinstellingen. Het enige wat ik moest doen was F9 drukken om de een of andere rede en het probleem was verholpen. Dit heb ik zelf moeten ontdekken aangezien de mensen van Microsoft niet zinnens waren om mijn probleem op te lossen.
 
Dat is gek, ik heb Vista x64, ik heb vandaag een nieuwe muis gekocht (de Logitech G9) en ik heb opeens hetzelfde probleem. Toetsenbord en landinstellingen staan goed, en als ik op F9 druk, dan is het niet opgelost.

Is er misschien een andere oplossing?
 
bedankt voor de reacties. Ik weet niet wat het was, want ik had op F9 gedrukt én Avast Virus Scanner geinstalleerd. Die vangt alle zooi meteen op die de computer binnenkomt, en hij vond al 2 dingen toen ik hem net geïnstalleerd had.

iig Bedankt.:thumb:

jvdberg
 
Dat is gek, ik heb Vista x64, ik heb vandaag een nieuwe muis gekocht (de Logitech G9) en ik heb opeens hetzelfde probleem. Toetsenbord en landinstellingen staan goed, en als ik op F9 druk, dan is het niet opgelost.

Is er misschien een andere oplossing?

Sorry, dat ik een oud topic naar boven haal, maar deze reactie is precies ook mijn probleem. Sinds ik vandaag mijn nieuwe Logitech G9 heb geïnstalleerd heb ik hetzelfde probleem. Als ik 1x op bijv. ' druk, dan krijg ik ''. Het enige verschil is dat ik Windows XP SP3 draai ipv Windows Vista.
Is hier ondertussen al een oplossing voor?
 
Hee, ik reageer nu op een oude topic, dat weet ik. maar ik heb windows 7 en sinds kort heb ik ook dat mijn toetsenbord dubbele tekens doet. dit is bij de " toets en bij de ^ doet hij automatisch ^^. dit is heel vervelend als je een profielwerkstuk moet maken en steeds moet verbeteren.. weet iemand een oplossing? ik heb het met F9 geprobeerd, maar er gebeurde niks. alvast bedankt!

Bart0z
 
Voor diegene die hetzelfde probleem hebben, hier even wat meer symptonen:

- Bij typen van speciale karakters zoals ',",`, verschijnen er direct 2 op het scherm.
- Dubbele karakters probleem komen voornamelijk alleen voor in internet sites.

Probleem: Je hebt een trojan :)

http://www.malwarebytes.org/

Alles afscannen, computer opnieuw opstarten, en gas er op.

Greetz,

ChaoTix
 
Na de laatste tip gaat dit topic op slot gezien het al een poosje oud is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan