toetsenbord werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
hallo mede helpmij'ers

ik heb een laptop waarvan het toetsenbord gedeeltelijk niet meer werkt.
heb hem al open gehad om te kijken of de kabel niet los was maar die zat goed vast.
nu heb ik verder geen oplossingen meer. met een los toetsen bord werkt de laptop wel.
maar wil toch graag het interne toetsenbord gebruiken iemand nog een idee

alvast bedankt

Hoi,

Vervangen van het ingebouwde toetsenbord lijkt me het meest voor de hand liggen.
Neem contact op met de nederlandse inporteur van het merk voor het dichtstbijzijnde technische servicepunt voor je laptop.

is er geen andere oplossing?

Welke oplossing kan je zelf nog bedenken?
Afhankelijk van merk en type zit er tussen toetsenbord en mobo een vervangbare kabel. Aan beide zijden moet die dus goed bevestigd zijn. Overigens is die zelden de oorzaak.
De meest voorkomende zijn een kabelbreuk (niet altijd goed waarneembaar); vocht- (door foutieve reiniging of drinken) of vervuilingsproblemen in het toetsenbordje of slijtage. Behalve bij kabelbreuk, resulteert het tóch vaak in vervanging van het toetsenbord.
Overigens: als je zélf zo handig bent om het toetsenbord uit te monteren en - vooral - te hérmonteren :p , waarom bestel je dan niet een toetsenbord ...... dat scheelt in elk geval een hoop in de kosten. Is het een oudje, dan kan je mogelijk eens op een site als marktplaats kijken of er niet toevallig eentje voor een habbekrats wordt aangeboden.

Sommige bedrijven, o.a. Computerland (althans in Arnhem), willen nog wel eens naar een mogelijke oorzaak voor je kijken.

Laatst bewerkt:
das te ver weg dan gebruik ik m'n extern toetsenbord wel:)
heb ik niet voor niks liggen maar tis wel jammer:(
maar in ieder geval bedankt voor je hulp

bedankt :thumb:
(goede site is dit toch :rolleyes:)

ik had de vraag al op opgelost gezet en dat vind ik teveel werk en er zijn maar weinig toetsenborden te vinden voor deze laptop dus dan gebruik ik m'n extrene wel
maar alsnog bedankt voor het mee denken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan