Toetsenbord werkt niet in opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik zit momenteel erg te hannesen met een computer die gecrashd is. Via deze computer kon ik geen cd meer opstarten en heb win pro geinstalleerd op een andere computer. De HD weer gemonteerd maar nu krijg ik een keuze mogelijkheid van twee windows pro opstartmogelijkheden, ik moet de tweede hebben, maar het toetsenbord reageert niet ( in het zwarte scherm). Als ik met F11 een bootlog doe dan doet het toetsenbord het wel, maar daarna krijg toch weer de dubbele opstartkeuze waar ik dan weer niets mee kan. Dus in windows zelf doetie het wel maar tijdens de opstart niet, zo kan ik ook niet naar de veilige modus bijv.. Wie weet trouwens hoe je die dubbele opstart mogelijkheid wegkrijgt ????

Gr.
elbert kok
 
ik denk dat je 'm helemaal moet formateren,voordat je van dit probleem af komt :( maar misschien weet iemand anders hierover iets. En wat voor windows is het 2000 pro of xp pro .

En werkt je toetsen bord op batterijen??

Greetz
 
Ik heb op mijn eigen computer waarmee ik die HD heb geinstalleerd hetzelfde dual probleem, maar dat kan je weghalen via msconfig en dan haal je het de bootini. Maar daar kom ik op die andere computer niet in of weet iemand hoe.
Dat toetsenbord is wireless maar aan een draadje doetie het ook niet en let wel alleen in het opstart scherm. Nadat dua op die gecrashde HD alles weer lege artis was geïnstalleerd, dus herinstal zal niet helpen misschien moet ik hem weer even aan mijn computer hangen om in de boorini te komen.

XP pro
wireless toetsenbord en muis
grt
elbert
 
nou nou ik snap mijn eigen bericht niet vanwege de typoos. Dus nogmaals. Een van de twee opstart mogelijkheden kun je weghalen via msconfig in de bootini.

Boorini = bootini

Die dual opstart krijg ik niet weg met een herinstall want dat heb ik dus net gedaan, en het toetsen bord blijft dus klooien in het zwarte scherm
 
Vreemd dat hij het met een draadjesmuis ook niet doet. Soms moet je ps2 inschakelen in het Bios, maar daar kun je nu ook niet inkomen neem ik aan.

Bewerken via de andere pc lijkt me inderdaad de beste oplossing.
 
Tanja?

De bootini heb ik veranderd dus ik krijg nu nog maar een opstartmogelijkheid, maar het toetsenbord doet het nog steeds niet en opstarten via de winpro-cdrom(legaal) lukt ook niet en voorheen wel en op mijn andere computer ook!
grt
elbert
 
Hmm misschien een stekkertje los of iets in die richting? ander toetsenbord gebruiken??
 
Waarom lukt het opstarten met de cd niet? Ik neem aan omdat je in het Bios niet de volgorde kunt veranderen? Of krijg je een foutmelding.
 
Hij start gewoon op in windows want je moet op een toets drukken als je van de cd wilt starten! en dat gaat dus niet. Hoe kan ik via dos in het ini systeem komen, of nog beter hoe kan ik een dosscherm rechtsstreek in beeld krijgen?? op een functie toets drukken??? want dat gaat weer wel tijdens het opstarten.

grt
elbert
 
Weet je toevallig de bootvolgorde in het Bios? Als dat als eerste A is kun je gewoon opstarten met een Bootflop. Dan kom je gewoon in Dos terecht. Ik denk dat boot.ini een verborgen bestand is.

In Dos kun je (weet niet of het een intern of extern commando is) proberen

c:\attrib -h boot.ini

Dan haal je het "hidden" weg.
 
Tanja?

Dat is een verborgen bestand, maar dat heb ik opgeheven in windows, dus ik heb een winopstart flop gecreërd. Maar dan weet ik nog niet hoe ik dat bord aan de praat krijg. Die dubbele opstart is opgelost inmiddels, kan je ook in de bootini verwijderen, is er een andere ini voor het toetsenbord??
 
Geen idee. Vroeger moest je in de autexec.bat mouse.com tikken en je muis deed het. Misschien dat je iets hebt van keyboard.com maar lijkt me sterk aangezien een toetsenboard al onder Dos hoort te werken.
 
Is het soms een USB aansluiting?? Zet dan 'USB-legacy support' aan in je bios, dan werkt het toetsenbord ook als er (nog) geen drivers zijn geladen.
 
Het probleem ligt denk ik voormamelijk dat egkok ook niet in de Bios kan komen;)

Ik zou toch eens bij een paar buren langsgaan en verschillende bordjed lenen. Een PS2 toetsenboard zou het gewoon moeten doen onder Dos.
 
Laatst bewerkt:
ik kan wel in het Bios komen en naar de buren hoef ik niet want ik hang het allemaal aan mijn eigen computer, en toetsenbordjes zat maar die doen het allemaal niet, althans in het opstartscherm, dus de enter niet!! als je van een cdrom wil opstarten dan doet de enter het niet en als je het scherm krijgt met onder andere opstarten in veilige modus dan doen de cursors het niet. maar bijv wel weer del. voor het bios en de cursors weer wel in een bootmenu. Snappen jullie het ? Ik heb inmiddels win pro op die HD geladen op mijn computer als prim master. dus daar staat alles goed op maar nou krijg weer een blauw scherm.....me almost in me graveeeeeeeeeeee..

grt
elbert
 
Gelukt

Ik durf het bijna niet te bekennen, maar het toetsenbord zat in de muisplug!! en vice versa. Raar dat het toetsen bord het in bepaalde gevallen, zoals in het BIOS wel deed.......jezzzizzz wat heb ik zitten hannesen, maar je gaat er toch vanuit dat alles goed zit...en zeker het toetsenbord... maar goed zaak gesloten..
thnx
egkok
 
Zitten er bij jou geen kleuren op dan? Groen op groen, paars op paars?:D

Vandaar dat niemand je probleem kon oplossen, dit hadden we niet kunnen vermoeden:D
 
Tanja

Nee maar ik heb ze in de blind aangedrukt en omdat het toetsenbord het in sommig gevallen het wel deed sta je daar niet bij stil, totdat ik wanhopig werd natuurlijk toen zag ik het opeens wel... Gelukkig ben jij wel rustig gebleven:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan