toetsenbord werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosma12

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
ik heb een asrock k7s41gx en het toetsenbord werkt niet tijdens opstarten
in het begin deed het toetsenbord nog wel ps2
er staat nog geen windows op me harddisk
heb wel een toetsenbord nodig voor in de cmos te komen
al verschillende gebruikt ook al een usb gebruikt maar werkt nog steeds niet
ook al de cmos ge reset maar nog steeds niets

Zit deze zeker in de paarse poort? Toevallig niet ingestoken in de groene ps/2 poort. (Vergeet niet dat deze moet insteken alvorens het opstarten, ps2 is niet hot swappable ;)

Mvg
TnT

En al eens een ander toetsenbord geprobeerd? Ik weet niet om wat voor toetsenbord het gaat maar sommige (uitgebreide) toetsenborden worden niet herkend tijdens het opstarten van de machine, misschien heb je nog ergens een (simpel) toetsenbord liggen of kun je die lenen van iemand.

grtjs jjw

toen ik het moederbord net had geprobeert toen deed het keybord het wel
al verschillende keybord`s gebruikt
dit gaat om een motherbord die ik er net in een kast gezet heb
dus er is geen hd op aangesloten wel een keybord en een video kaart

Dan is het inderdaad vreemd, dat er geen HD in zit moet niet uit maken, tijdens het opstarten word er een standaard toetsenbord driver geladen die er voor zorgt dat je altijd een werkend toetsenbord en of muis hebt. Dus je zou gewoon de bios in moeten kunnen en gebruiken.
En op de usb lijn deed het toetsenbord het ook niet?

grtjs jjw

Start de machine wel op? Of geeft hij alleen maar (een) piepje(s)

grtjs jjw

pc start wel op geeft geen piepje ook al haal ik het geheugen er uit geen piepje(s)
of het keybord

De pc geeft ook geen piepjes ook als er geen geheugen in zit? Das nog vreemder. Je hebt de bios niet geflasht of dergerlijke?

Wat je nog zou kunnen proberen is een harde methode, de backup batterij van het moederbord los halen, de spanning er natuurlijk ook af halen, dus echt de stekker eruit.
De pc een half uurtje laten staan, liefst nog langer, daarna de backup batterij en de spanning er weer op, dan is in ieder geval je bios totaal leeg op standaard waarde.
En het dan nog eens proberen.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
nee ik heb de bios niet geflasht
ik heb geen idee wat dit kan zijn

ja dat heb ik geprobeerd
werkt ook niet dus waarschijnlijk mobo kapot

cmos reset zet alleen standaard de waardes op default, je zou nog mijn oplossing kunnen proberen maar inderdaad ben ik het er mee eens, waarschijnlijk is het mobo defect. Ben je mooi klaar mee :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan