Toetsenbord word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchb0y

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2010
Hallo allemaal,

Ik had een pc, alles deed het gewoon, alleen de CPU fan was stuk, dus ik probeerde hem te vervangen en bij het uithalen van de fan, trok ik de CPU ook mee.
Paar cpu pinnetjes stonden scheef, ik heb ze recht gezet en in de socket geplaatst, alleen bij het opstarten gaf mijn pc steeds een beep geluidje (achter elkaar en stopte niet). Toen had ik de CPU weer opengemaakt (dit maal correct :P) en ik zag dat 1 pin was gebroken, ik heb deze 'gefixt' door een pin in de socket te plaatsen en dan de cpu erop, en ja hoor het lukte, de pc starte dit maal op, zonder beepjes (voorheen kreeg ik geen scherm etc, alleen beep).

Bij het 1e x opstarten had ik mijn toetsenbord en muis er niet in, de PC laadde verschillende dingen en ging verder en er kwam een zwart scherm met een cursor_
(meerniet)

Ik had hem aan en uit gedaan en alleen het begin scherm kwam (van klik op f8 voor bios etc) Wel was het gek dat er opeens link onder stond: F12 boot from LAN (dit had ik eerst niet) . Ik kon echter niks doen, aangezien mijn toetsenbord niet word herkend, ik heb ook andere geprobeerd en met eenUSB toetsenbord, maar zonder resultaat.

Toen dacht ik dat ik de hardeschijf niet goed had aangesloten (omdat de OS niet werd herkend, want hij ging niet verder), ik haalde de hardeschijf eruit en startte de pc op, en het resultaat was precies hetzelfde, weer een scherm met klik f8 voor bios etc...

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen...(ik heb al geprobeerd CMOS batterij uit te halen zodat ie hersteld etc).. Maar toetsenbord word niet meer herkend, zodat ik tenminste in BIOS kan om te kijken wat er is etc.

Even resumeren .....

Je wilt de processorkoeling vervangen, maar doet dit op zo'n manier, dat je de complete processor van het moederbord trekt.
Je doet dit op een dusdanige manier, dat er zelfs pinnen op de - socket van - de processor verbuigen en zelfs afknappen .....

Dit is niet de geëigende manier om met kwetsbare electronica in het inwendige van een computer om te gaan .....
Het zou me dan ook niet verbazen als er meer zaken vernield zijn.

Eigenlijk is je hele verhaal bizar: het begint met een onzorgvuldige werkwijze bij het vervangen van je koeling, via een toetsenbord dat niet meer werkt, tot het in het geheel niet meer opstarten van de computer.
Mijn indruk: je processor heb je naar de knoppen geholpen. Als dat het enige is tenminste ......

Je begint met de opmerking "Ik had en pc ....." en ik denk dat dat terecht is.
Misschien kan je ook de titel vervangen?:
Processor vernield ..... en nu?

Laatst bewerkt:
koop maar een nieuwe pc,en laat hem assembleren door de pc boer,en laat hem goed testen:o:thumb:

Mijn idee ook, als er pootjes van je processor afbreken dan kun je het wel vergeten verder.
(Vast en zeker ook geen koelpasta aangebracht)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Sommige begrijpen me niet denk ik..
Ik wou de cpu koeler eraf halen, MAAR de cpu zat vast aan de koeler...

En eerst kreeg ik beepjes en helemaal geen scherm. NU START hij tenminste op, maar de toetsenbord had ik bij de 1e x niet in de PC staan, dus werd hij vervolgens ook niet meer HERKEND, daarom kan ik nu ook niks doen, niet in BIOS etc, om eventueel OS er opnieuw op tezetten.. De hardeschijf had ik aangesloten met sata kabel + voeding...

Ik denk dat ik je goed begrijp hoor, maar correct me if I'm wrong.

Ik denk als er een pootje afgebroken is en dat pootje heb je in de socket gestoken dan zal die best enigzins contact maken met de processor maar niet 100%.
De problemen die je beschrijft zouden dus gerelateerd kunnen zijn daar aan.
Zo niet dan krijg je vroeg of laat problemen wanneer de processor warm en koud wordt zal die het contact verliezen of zoiets.

Andere processor erin dan weet je zeker dat de problemen niet daardoor veroorzaakt worden.

Je toetsenbord zou gewoon herkent moeten worden na een herstart, ongeacht of hij de keer ervoor erin of eruit was.

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
kan ik niet mijn bios herstellen? zo ja hoe, en mn hardeschijf is wel goed aangesloten toch? sata + voeding.

Heb je een USB of een PS2 toetsenbord ?
Je kunt alleen je bios resetten naar standaardwaarden door de batterij er een minuut ofzo uit te halen, de stekker uit het stopcontact en een paar keer de aan en uit knop in drukken.

Als je Capslock indrukt, reageren je lampjes op je toetsenbord daar dan op ?

Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd (bij voorkeur een PS/2) ?

Groeten Marcel

Nogmaals:

Heb je een USB of een PS2 toetsenbord ?
Als je Capslock indrukt, reageren je lampjes op je toetsenbord daar dan op ?

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan