Toetsenbord zerkt niet noraal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Ik kan het apestaartje niet gebruiken Alt Gr + cijfer 2. De M staat op het vraagteken. Het Euro teken werkt ook niet Ik vind de instelling Nederlands Vereingde Staten Nergens in de lijst te zien< Ben al gaan zien bij Taal Land/Regio Lode

Laatst bewerkt:
Rechts vanonder heb ik bij NLD al verandert naar Nederlands (België) en daardoor staat de m en de a en de q terug normaal. Maar het apestaartje is nog niet beschikbaar. Was vroeger Alt Gr + links boven het cijfer 2.Ter aanvulling, het cijfer NUL op het nummeriek klavier werkt ook niet, F2 om bv een cel bewerkbaar te maken werkt ook niet. Lode

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je Shift-4 gebruikt?

Wat de indeling betreft : druk maar eens op de CTRL-TAB en kijk wat er veranderd is bij je toetsenbordindeling.

Laatst bewerkt:
bij Shift + 4 komt alléén de vier te voorschijn. Bij Ctrl + Tab is er blijkbaar niets verandert. En bij F2 om gegevens in een cel op te roepen omaan te passen, vermindert gewoon de licht densiteit. Bij Ctrl+Tab verspringt in mijn venster van het ene venster naar het andere. Op het nummeriek blok , als ik daar op de NUL druk komt er een menuutje tevoorschijn om te kopieren en andere. In Excel bij Alt Gr + 2, komt en een klein menuutje tevoorschijn met commando's als F9 4 intypen omdat daar in die cel het cijfer 4 staat. Lode

Laatst bewerkt:
Hallo,
U kunt toch alle mogelijke toetsenborden toevoegen bij Landinstellingen? In Nederland is Verenigde Staten de juiste als toetsenbord dus dan staat er bij Wijzigen: "Nederlands - Verenigde Staten" De andere onderdelen verwijderen of eventueel omlaag zetten. De juiste invoertaal en toetsenbord staan dan in de regel bovenaan en dan moet je, als het nodig is, nog op Toepassen klikken. Succes.

Dat is nu het eigenaardige. Als ik bij Land/Regio ben kan nergens een toets vinden om te wijzigen en als ik de mogelijkeden zie om te veranderen van landinstelling, staat er ook niets bij van Nederlands/Verenigde Staten. Enkel rechts onderaan op de taakbalk staat dat , maar als ik dat activeer wordt het vraagteken de "m" en de "z" een "w" etc. Lode

Bij Vista: Configuratiescherm > Landinstellingen > tabblad Toetsenborden en Talen. Dan voor Toevoegen kiezen als de gewenste combinatie niet in het overzicht van geïnstalleerde onderdelen staat. Op de regel bovenaan (eigenlijk een lijst) staat wat er geactiveerd is of wordt. Dan, wanneer niet grijs, op Toepassen klikken.

Voor andere Windows versies even in Help kijken maar ik denk dat het net zo werkt.

Ik heb deze ochtend Win 10 geïnstalleerd en zal eens via help proberen. Lode

Dat werkt niet in elke toepassing. Probeer maar eens op de adresbalk of in een zoekvenster. Succes

Dat is zo, want vroeger was het Alt Gr + 2 of E en nu op dezelfde computer moet ik een andere combinatie gebruiken. Het werkt zowel in Excel als de adresbalk als bij Google.
Groeten Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan