Toetsenbordindeling (Niet ctrl - shift)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo,

Sinds gisteren doet mijn toetsenbord zo vreemd. Aanhalingstekens veranderen in dubbel aanhalingstekens en golfjes veranderen in apenstaartjes. Als ik ctrl shift druk veranderd het wel, maar niet terug. Kan op internet ook geen andere combinatie vinden die ik mis.

Dit is nu mijn toetsenbord
~ = @
" = `
' = ´

Als ik ctrl shift druk verdubbeld ineens alles
~ = ~~
" = ""
' = ''

Iemand hier een verklaring en - nog liever - een oplossing hiervoor?
Is er anders niet gewoon een gemakkelijke manier om heel dat toetsenbord te resetten? Drivers herinstalleren ofzo? Of gaat dat niet helpen?

Alvast bedankt,
Bas

Ga naar Regio-toetsenbord in configuratie scherm en kies voor Engels (VS)-VS combi. En kies dan op toepassen.
Als dat werkt verwijder je alle andere keuzes die er nog staan.
Voordeel: hij kan dan in principe nooit meer terug springen op een ander toetsenbord/taal.

Gooi ook meteen alle overbodige instellingen (instellingen welke je nooit gebruikt) weg, dan kan het niet meer gebeuren dat het per ongeluk om schakelt.

Geweldig! Bedankt! Hij stond op Engels (Verenigd Koninkrijk) - VS (Internationaal)
Rare jongens, die Engelsen. Alles verdubbelen. Achja...

Okee het is nog steeds niet goed. Nadat ik de PC afsloot is alles weer verpest. Hij staat nu op Engels (VS) - VS, maar het werkt nogsteeds van geen kant.
Als ik op de ' toets druk krijg ik direct het tekentje, waardoor het onmogelijk is om een streepje op de e te krijgen. (normaal druk je dus 'e maar zoals je ziet werkt dat niet)
Zelfde geldt voor het golfje en het dubbel aanhalingsteken.

Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan