Toevoeg Query laat alleen ID zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

elluko

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2017
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik probeer met een toevoeg query gegevens vanuit een tussen tabel in de eigenlijke tabel te kopiëren.
Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn.
Echter het kopiëren gaat prima, maar acces laat dan niet de waarde van het veld zien in de eigenlijke tabel maar een ID nummer.
Wie kan mij helpen.

Dit is de sql
INSERT INTO Vogels_2017 ( Ringnummer, Vader_ringnummer, Vader_kleur, Moeder_ringnummer, Moeder_kleur, Geboortedatum, Bijzonderheden )
SELECT [Broedparen-2017].[Ringnummer jong 1], [Broedparen-2017].Man, [Broedparen-2017].[Kleur-man], [Broedparen-2017].Pop, [Broedparen-2017].[Kleur-pop], [Broedparen-2017].[Datum uitkomst], [Broedparen-2017].Bijzonderheden
FROM Vogels_2017 INNER JOIN [Broedparen-2017] ON Vogels_2017.Id = [Broedparen-2017].Id;

Even kijken of ik de vraag goed begrijp: je hebt een toevoegquery gemaakt en die laat de verkeerde gegevens zien? Wat laat hij dan zien? Want ik zie wel rare dingen in je query, maar die hebben niks met wat jij beschrijft te maken.
Zo zet je in het veld Ringnummer de waarde uit het veld [Ringnummer jong 1] en dat lijkt mij prima: een numeriek veld in een numeriek veld. Ik zou het niet anders willen....
Wat is er dan, in mijn bescheiden optiek, dan vreemd aan? Velden als [Vader_kleur] en [Moeder_kleur] lijken mij overbodig. Ik neem aan dat je die gegevens al in de tabel met de vogels hebt zitten. Of sla je de gegevens van de ouders verder niet op? Hoe dan ook: je db is dan niet goed genormaliseerd. In het eerste geval (je hebt een tabel met vogels) heb je daar ook de kleuren in beschreven en is het dus voldoende om het ringnummer (dat dan de sleutel zou moeten zijn) op te slaan. In het tweede geval (geen vogel tabel voor de ouders) is de tabel helemaal niet genormaliseerd, en moet je die tabel zo snel mogelijk maken.
Maar afgezien daarvan: niks doen aan je query. Maar ik zou hem dus zo doen:

PHP:
INSERT INTO Vogels_2017 ( Ringnummer, Vader_ringnummer, Moeder_ringnummer, Geboortedatum, Bijzonderheden )
SELECT [Ringnummer jong 1], Man, Pop, [Datum uitkomst], Bijzonderheden
FROM Vogels_2017 INNER JOIN [Broedparen-2017] ON Vogels_2017.Id = [Broedparen-2017].Id;

Opgelost

Beste,

Heel erg bedankt.
Probleem is opgelost, geweldige tip.
Was al een week naar de oplossing aan het zoeken.
Bedankt voor de snelle vakkundige hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan