gelens
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2009
Forumleden,
Ik heb een macro gemaakt om data weg te schrijven. De gebruiker vult een "input" sheet in en schrijft deze weg naar het sheet "nieuw". Voordat dat uitgevoerd wordt haal ik de overeenkomstige data uit sheet "nieuw" en schrijf deze weg naar sheet "oud". Dit om evt nog terug te kunnen gaan naar een oudere versie. Sheet "Nieuw" is dus het actuele data bestand. Ik heb nu een paar problemen. Bij het wegschrijven van "Nieuw"naar "Oud"zou ik graag de systeemdatum toevoegen. Hoe krijg ik die er bij ?
Is het mogelijk om in de macro naar een gedefinieerde naam te verwijzen ? In de macro staat nu "106901" maar dat wijzigt regelmatig. Deze code staat in een cel die ik gedefinieerd heb.
Als de macro korter kan dan hoor ik dat ook graag.
Ik heb een macro gemaakt om data weg te schrijven. De gebruiker vult een "input" sheet in en schrijft deze weg naar het sheet "nieuw". Voordat dat uitgevoerd wordt haal ik de overeenkomstige data uit sheet "nieuw" en schrijf deze weg naar sheet "oud". Dit om evt nog terug te kunnen gaan naar een oudere versie. Sheet "Nieuw" is dus het actuele data bestand. Ik heb nu een paar problemen. Bij het wegschrijven van "Nieuw"naar "Oud"zou ik graag de systeemdatum toevoegen. Hoe krijg ik die er bij ?
Is het mogelijk om in de macro naar een gedefinieerde naam te verwijzen ? In de macro staat nu "106901" maar dat wijzigt regelmatig. Deze code staat in een cel die ik gedefinieerd heb.
Als de macro korter kan dan hoor ik dat ook graag.

Code:
Sub Wegschrijven()
Dim cl As Range
Dim myDate
myDate = Date
' Verwijderen data uit sheet "nieuw" en opslaan in sheet "oud"
For Each cl In Sheets("nieuw").Range("d1: d10000 ")
If cl = "106901" Then cl.Offset(, -3).Resize(, 7).Cut Sheets("oud").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Next
Sorteren
For Each cl In Sheets("input").Range("d1: d10000 ")
'Data uit sheet "Input" wegschrijven naar sheet "Nieuw"
If cl = "106901" Then cl.Offset(, -3).Resize(, 6).Cut Sheets("nieuw").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Next
Sorteren
End Sub
Laatst bewerkt: