toevoegen velden-formulieren in runtime versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

westerbork

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
Hallo,

Ik heb een access 2007 applicatie in runtime versie, waarmee klanten van mij werken.
Nu komt het voor dat er een update van de apllicatie nodig is, zoals nieuwe velden in de tabel of formulieraanpassingen.
Nu doe ik dat zo, dat de klanten afzonderllijk de database opsturen en ik deze dan ook afzonderlijk aanpas met de wijzigingen, zonder dat de ingevoerde data verloren gaan.
Is er een mogelijkheid om de nieuwe runtime versie met gewijzigde tabellen en formulieren te verspreiden en dat dan automatische de oude data in de gewijzigde apllicatie wordt ingelezen?

Ik hoop dat ik e.e.a. duidelijk heb uiteengezet.

Is er een oplossing??

vast bedankt

Wout

Wel eens gehoord van een frontend (FE) en een backend (BE)?
In de backend staan je tabellen en de frontend de rest. Als je nu een wijziging hebt, meestal is dat in de FE dan zet je gewoon een nieuwe FE neer en je bent klaar.

Access heeft een wizard die het voor je vergemakkelijkt.

Enjoy!

Wel eens gehoord van een frontend (FE) en een backend (BE)?
In de backend staan je tabellen en de frontend de rest. Als je nu een wijziging hebt, meestal is dat in de FE dan zet je gewoon een nieuwe FE neer en je bent klaar.

Access heeft een wizard die het voor je vergemakkelijkt.

Enjoy!

helaas niet

Misschien heb je mijn vraag niet goed begrepen of ik jouw antwoord niet.
Access runtime is een gesloten database, zonder dat je access op je computer moet hebben geinstalleerd.

Zoals het nu is, moet ik de volledige database ( incl. de data ) terug hebben van de client. tabbellen en eventuele code-formulieren aanpassen en weer een runtime versie maken en deze retourneren.

Ik zocht dus eigenlijk een oplossing om dit te kunnen omzeilen.

gr.

wout tabbers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan