Toevoegen verwijzing in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvdnberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik ben op zoek naar de VBA-code om in Outlook een verwijzing naar een typebibliotheek toe te voegen. Wie weet hoe dit moet?

In Excel kan het met het volgende statement:
ThisWorkbook.VBProject.References.AddFromGuid

In Outlook werkt dit niet, omdat je geen Workbook hebt...

Ook heb ik de volgende geprobeerd:
Application.VBE.ActiveVBProject.References

Nu wordt echter VBE niet herkent als eigenschap van het Application object.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bianca
 
Application.Getnamespace("MAPI").VBproject.references.addfromfile
 
Ik heb inmiddels begrepen dat het om veiligheidsredenen niet mogelijk is om "VBproject" in Outlook te benaderen via code. Helaas....

De verwijzing die ik wil toevoegen is "Microsoft Scripting Runtime". Ik gebruik deze om gemakkelijk te werken met bestanden op schijf. Maken, kopieren, verwijderen, etc. van bestanden via het FileSystemObject. Wellicht heeft iemand een suggestie om bestanden op harde schijf te maken zonder gebruik te maken van FileSystemObject??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels begrepen dat het om veiligheidsredenen niet mogelijk is om "VBproject" in Outlook te benaderen via code. Helaas....

De verwijzing die ik wil toevoegen is "Microsoft Scripting Runtime". Ik gebruik deze om gemakkelijk te werken met bestanden op schijf. Maken, kopieren, verwijderen, etc. van bestanden via het FileSystemObject. Wellicht heeft iemand een suggestie om bestanden op harde schijf te maken zonder gebruik te maken van FileSystemObject??

Kill, FileCopy, Name ... As ..., SaveAs, MkDir, enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan