• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toevoeging identieke selectie - macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

MargotC

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2017
Beste forumgebruikers

Macrovraagje. Ik zou graag een knop hebben in mijn Excel-sheet waardoor een bepaalde selectie telkens toegevoegd wordt onder de voorgaande (identieke) sectie.
In de bijlage vinden jullie een voorbeeld. Ik zou graag willen dat door een druk op de knop 'nieuwe versie' een identieke tabel onder de bestaande tabel verschijnt (zoals in het voorbeeld 'inhoud').

Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage toevoeging.xlsm

zet dit maar onder je knop. ( een activeX-knop nemen is mijn advies)
Code:
Range("B5:I9").Copy Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, 0)

Mocht je er voor het aanzien een regeltje wit tussen willen hebben dan maak je van de 1 achter offset een 2.

Laatst bewerkt:
Dag SjonR

Bedankt voor je snelle reactie! Helaas werkt het bij mij niet :( Ik ga naar het tabblad waar ik de knop wil; dubbelklik op de knop zodat ik zo de formule kan schrijven, maar wanneer ik dan de macro wil uitvoeren, geeft hij aan dat er een fout zit in de formule... Doe ik iets verkeerd? Of moet ik nog iets toevoegen in de formule van cellen die geplakt moeten worden...

Gebruik geen samengevoegde cellen.
Gebruik altijd kolom A en rij 1.
Gebruik voor gebruikersinvoer een userform.

Code:
Sub M_snb()
    Sheets("macro").Cells(5, 2).CurrentRegion.Copy Sheets("inhoud").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1)
End Sub

Laatst bewerkt:
Het is na een tweede poging toch gelukt!! Bedankt SjonR en snb! :)

Als ik jouw regel vervang door mijn regel dan doet ie het wel, dus heel vreemd, want de code die je hebt staan is identiek.

Edit: Top!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan