• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toevoeging plattegrond als ruimte geen naam bevat, dan kleur box groen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Goedemiddag,
hierbij een succesvol database-plattegrond verhaal door VenA.
Als je dubbelklikt op een box in de plattegrond, komen netjes de NAW gegevens tevoorschijn.

Nu wil ik als er geen naam bekend is bij een box in de database, dat de kleur van de box in de plattegrond groen wordt. Het zal wel simpel zijn, maar voor mij hogere krijgskunde. Wie helpt?

Bekijk bijlage test.xlsm

En op welk moment moet 'ie groen worden?
Dus, bij welke actie?

dank edmoor, hij moet groen worden als er in de database geen naam meer vermeld wordt bij het corresponderende boxnummer. Dus als aap1 bij container 1 in de database een leeg veld is geworden, dan moet de box op de plattegrond groen worden.
Een mogelijkheid is via voorwaardelijke opmaak, maar dan moet ik bijna 400 boxen apart met voorwaardelijke opmaak behandelen.

Je legt de conditie uit en ik vraag om de actie. Is dat bij de dubbelklik? Of op een ander moment?

sorry. Zonder actie moet hij groen zijn als aap1 foetsie is. Als er een nieuwe bewoner in die box komt, dan moet de kleur weer neutraal worden

bedankt voor je reactie, inmiddels na een uurtje of 8 stevig aanpoten, gelukt! Zo te zien is jouw formule in de opmaak een stuk eenvoudiger. super goed. Denk dat ik jouw oplossing ga gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan