Toevoegingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas2001

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2013
Hoi,

Als eerste ben ik niet zeker over de catergorie waar deze vraag in staat, want het is geen vraag over een programmeertaal!

Ik heb gisteren een een aanvraag geplaatst waar mensen mij vrijwillig kunnen helpen met een chatprogramma in vb.net genaamd "Venice"

Voor intresse klik de link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/827479-Gevraagd-hulp-bij-maken-chatprogramma

Ik heb aan de lezers van dit topic een vraag wat missen jullie in een chatprogramma zoals skype, msn etc.

Ik heb deze functies al:

Speciale gecodeerde bestanden die 100% hackerbestendig zijn.

QR code generator om gesprekken terug te lezen via een gegenereerde code.

IP blokkering voor mensen met grof taalgebruik.

Een winkel waar men addons gratis kan downloaden zoals:

- extra smileys
- thema's
- geanimeerde plaatjes
- social plugins

E-mail contact zoeken als men een geregistreerd e-mail adres invoert dat hij deze desbetreffende persoon kan uitnodigen als vriend en/of contact

Maandelijkse update, Venice beschikt over een update programma met Dropbox integratie.

Als jullie nog extra functies in jullie gedachten hebben, of een verandering.
Zou ik het waarderen als je dat in de reacties achterlaat.

---------------
Mvg Thomas

Hoi,

Ik heb vier vragen/opmerkingen:

1.
Ga je ook de berichten en het live bellen/videochatten encrypten?

2.
Je zegt dit:
Speciale gecodeerde bestanden die 100% hackerbestendig zijn.
Hoe ben je van plan dit te doen en hoe ben je van plan om aan te tonen dat de bestanden niet gehackt kunnen worden?

3.
Ook zeg je dit:
IP blokkering voor mensen met grof taalgebruik.
Daarmee geef je dus aan de berichten te willen analyseren, of begrijp ik dat verkeerd? Ik zou zeggen dat het grootste probleem wat ik nu heb met Skype (en anderen) is dat het niet zeker is dat de verzender en de ontvanger de enigen zijn die het bericht kunnen lezen. Met deze functie weet ik (als verzender/ontvanger) niet wat wel en niet opgeslagen wordt van de berichten die ik verstuur/ontvang.

4.
Nog eens over de bovenstaande quote: Je bent dus ook niet toegestaan om met je vrienden over bepaalde dingen te praten (omdat ze geblokkeerd worden)? Persoonlijk zou ik dan eerder een (voor iedereen verschillende) blocklist gebruiken waarin de gebruiker zelf kan bepalen of iemand geblokkeerd wordt. Dan heb je functies die cyberpesten kunnen voorkomen (ik neem aan dat je daarom wil blokkeren op grof taalgebruik), terwijl niemand in de weg gestaan wordt om zijn of haar mening goed duidelijk te maken als ze in een discussie zitten.

Dan nog een ding:
Ik wil best af een toe eens helpen, maar heb nu niet echt de tijd om ergens aan vast te zitten. Dus als je met een specifiek iets hulp nodig hebt, kan je hulp vragen. Daarvoor is het forum ook. Gebruik dan graag ook het forum daarvoor, misschien zijn er anderen die op sommige punten beter kunnen helpen. Ik raad zelf het VB.NET forum aan: http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/163-VB-net

MartinJM

Laatst bewerkt:
Hoi Martin,

De antwoorden op je vraag:

1: hier zou ik verdere reasearch over moeten doen bedankt voor de tip!

2: misschien door een hacker laten hacken (wel een test-bestand) ,
Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om een bestand te hacken " de files hebben een MD5, SHA515 & HIDW encryptie"

3: deze vraag begrijp ik niet.....

4: in deze vraag kan ik me inleven, ik denk dat ik dan een soort voorvoesel + woord niet word gefiltert (nu is in de wereld het onderwerp homoseksualiteit in het nieuws, als je daar met je vrieden een conversatie over wil houden snap ik dat je zegt : de homoseksualiteit i.p.v HOMO, als je begrijpt wat ik bedoel

Bedankt voor je feedback,

Mvg Thomas

Hoi,

Bij vraag 3 bedoelde ik dat het programma dus 'kijkt' wat er in de berichten staat (hoe kan je anders weten dat er een 'verkeerd' woord in staat). Dat geeft dus aan dat het programma iets met de berichten doet voordat ze verstuurd worden. Met alle bedrijven tegenwoordig die alles van gebruikers willen opslaan kan dit als nadeel van je programma worden aangemerkt: Je geeft immers aan dat er iets met de berichten gebeurd voordat ze verstuurd worden, dus dat kan een gebruiker al snel denken "Misschien slaat het programma mijn berichten ook wel op...".

Over je oplossing op vraag 4: Als ik met vrienden over homo's praat, gebruiken we meestal het woord "homo" omdat het korter is dan "homoseksueel" en we weten wat we ermee bedoelen. Dus dat zou ons dan wel tegenhouden. Verder vraag ik me ook een beetje af waarvoor het precies nodig is? Waarom wil je het programma laten bepalen waarover de gebruikers het niet mogen hebben?
Zoals ik in mijn vorige post al zei kan ik me voorstellen dat het tegen cyberpesten is, maar, zoals ook al eerder opgemerkt, kan je dan niet beter een (persoonlijke) blocklist maken die de gebruikers zelf moeten beheren?

Dan nog een vraag over het antwoord op vraag 2: Over wat voor bestanden heb je het hier precies? Want dat kunnen met (iig) MD5 geen bestand zijn waarvan je de inhoud terug moet kunnen halen...

MartinJM

Ik ga vandaag beginnen met de
Basis maken met een login & registreer systeem

Ook nog een administratiepaneel met de volgende functies:

Een lijst met gebruikers + ip adres voor te zoeken naar ip adressen

Een lijst met verdachte text + ip adres

Een lijst met alle gesprekken met de wel/niet verdachte gebruikers

Alle verstuurde bestanden + gebruikersnaam

Ip banner + reden + de tijd + administartie wachtwoord

Een Encryptor / Decryptor

Een tab met:

Administratie account instellingen
Alle gebruikers met alle informatie
de gebruikers wijzig en verwijder lijst
Contacteer lijst
--------------------

Gr. Thomas

Haha, ik vind dit wel grappig, ik had deze week ook het idee om een chatprogje te gaan (proberen) te maken.

update

ik ben begonnen met het designen!

dit is het na ca 10 min
ss.jpg

sorry de afbeelding is heel erg korrelig

mvg Thomas

Laatst bewerkt:
Als eerste ben ik niet zeker over de catergorie waar deze vraag in staat, want het is geen vraag over een programmeertaal!
Het is ook geen "Test mijn programma", dus toch maar verplaatst naar Overige programeer talen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan