Hallo allemaal.
Ik heb een toevoegquery met niet alleen harde waarden als criteria, zoals tussen dat en dat crediteurnummer of vanaf die datum, maar daarbij ook een criterium met een berekende waarde die ik moet halen uit een andere tabel.
Ik wil dus een toevoegquery draaien vanaf inkooporders + 1, waarbij het inkoopfactuurnummer >= (het grootste inkoopfactuurnummer + 1), waar ik het grootste inkoopfactuurnummer moet halen uit een andere tabel:
Kan dit met een toevoegquery?
Moet dit misschien zoiets zijn?:
INSERT INTO inkoop_2010 (inkoopfactuurnummer, etc)
SELECT AlleInkopen.inkoopfactuurnummer, etc
FROM AlleInkopen
WHERE (AlleInkopen.Inkoopfactuurnummer)>=Max (OverzichtOrders.Inkoopfactuurnummer)+1
FROM OverzichtOrders
Met de functie:
SELECT Max (OverzichtOrders.Inkoopfactuurnummer) +1
FROM OverzichtOrders;
Krijg ik op zich wel het opvolgende inkoopfactuurnummer.
Vanaf dat inkoopfactuurnummer wil ik dus de tabel inkoop_2010 bijwerken.
Gaat dit met een toevoegquery?
Alvast bedankt.
Ik heb een toevoegquery met niet alleen harde waarden als criteria, zoals tussen dat en dat crediteurnummer of vanaf die datum, maar daarbij ook een criterium met een berekende waarde die ik moet halen uit een andere tabel.
Ik wil dus een toevoegquery draaien vanaf inkooporders + 1, waarbij het inkoopfactuurnummer >= (het grootste inkoopfactuurnummer + 1), waar ik het grootste inkoopfactuurnummer moet halen uit een andere tabel:
Kan dit met een toevoegquery?
Moet dit misschien zoiets zijn?:
INSERT INTO inkoop_2010 (inkoopfactuurnummer, etc)
SELECT AlleInkopen.inkoopfactuurnummer, etc
FROM AlleInkopen
WHERE (AlleInkopen.Inkoopfactuurnummer)>=Max (OverzichtOrders.Inkoopfactuurnummer)+1
FROM OverzichtOrders
Met de functie:
SELECT Max (OverzichtOrders.Inkoopfactuurnummer) +1
FROM OverzichtOrders;
Krijg ik op zich wel het opvolgende inkoopfactuurnummer.
Vanaf dat inkoopfactuurnummer wil ik dus de tabel inkoop_2010 bijwerken.
Gaat dit met een toevoegquery?
Alvast bedankt.