Toevoegquery met vanaf tot waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je wilt klantnummers kunnen toevoegen aan de mailing tabel. In de tabel in je db wordt voor het veld Debnr gekeken naar de tabel Klanten, voor beschikbare klantnummers. Aangezien die tabel er niet bijzit, wordt het een beetje lastig verhaal.... Ook mis ik het formulier waarop je alles af zou moeten trappen, omdat je toch ergens wilt kunnen aangeven welke selectie je wilt gebruiken.

formulier had ik nog niet, die maak ik altijd adhv een query, en aangezien deze niet lukte. Zal zo nog een bestand plaatsten met ook de tabel klanten.

Toevoegquery met berekende criteria

In het verlengde van dit vraagstuk:

Ik heb een toevoegquery met niet alleen harde waarden als criteria, zoals tussen dat en dat crediteurnummer of vanaf die datum, maar daarbij ook een criteria met een berekende waarde die ik moet halen uit een andere tabel.

Ik wil dus een toevoegquery draaien vanaf inkooporders + 1, waarbij het inkoopfactuurnummer >= (het grootste inkoopfactuurnummer + 1), waar ik het grootste factuurnummer moet halen uit een andere tabel:

Kan dit met een toevoegquery?

Moet dit misschien zoiets zijn?:

INSERT INTO inkoop_2010 (inkoopfactuurnummer, etc)
SELECT AlleInkopen.inkoopfactuurnummer, etc
FROM AlleInkopen
WHERE (AlleInkopen.Inkoopfactuurnummer)>=Max (OverzichtOrders.Inkoopfactuurnummer)+1
FROM OverzichtOrders

Met de functie:
SELECT Max (OverzichtOrders.Inkoopfactuurnummer) +1
FROM OverzichtOrders;

Krijg ik op zich wel het opvolgende inkoopfactuurnummer.
Vanaf dat inkoopfactuurnummer wil ik dus de tabel inkoop_2010 bijwerken.
Gaat dit met een toevoegquery?

@Lontmanen:
Het is niet netjes om in te breken in iemand anders zijn topic. Ik zag dat je de vraag zelf ook al gesteld had, en dat is uiteraard de enige juiste weg ;)

Excuus inbreken in topic

Sorry, was niet netjes.
Het heeft wel te maken met dit onderwerp.

Trouwens schrijf je Consistancy niet met een e: Consistency?
Zie ook Oscar Wilde.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan