janalleman123
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 mei 2011
Hallo, Ik heb een vraagje.
Ik heb een query die ik toevoeg aan een tabel indien een waarde overeenkomt met de datum.
Dus ik heb 2 velden.
Dit is veld Datum en het Veld Moment die geregistreerd staan in een tabel [Plannen]
Het veld datum is een tekst veld keuzelijst met invoervakje en daar staan
dag;maand;kwart;jaar in. In het veld moment staat ook een keuze lijst met veldtype tekst met Begin;Midde;Einde.
Dit is een evenementen database.
Dit is tabel: Events
eventid 1 Naam: Voetballen (bijv)
Dit is tabel: plannen
Planid 1 Datum(dag,maand etc) Moment(ochtend etc)
Dit is tabel: voltooid
voltooiId 1 datum voltooid (date()) etc
Nu append ik de velden in tabel planning en events aan het tabel voltooid.
Dus in het tabel voltooid staan de velden die in de overige tabellen staan.
Dus ik heb append dag Query waar
In het datumveld "Dag" als criterium wordt gezet. omdat het een event is die elke dag
voorkomt
Append Maand query
In het datumveld "maand" als criterium. Alleen nu wil ik dat de computer gaat kijken of het de begin van de maand is of het vandaag het midden van de maand is of het einde.
Dus dan heb ik een nieuwe veld toegevoegd daarin zet ik dan
expr1: (Als de datum van vandaag de 2e is van de maand dat alle evenementen toevoegen aan tabel voltooid die op maand+begin staan) en Anders als de datum van vandaag de 15e van de maand is dan alle evenementen tovoegen die maand+Midden hebben.
En zo ook voor kwartaal en Jaar.
Dus in principe wil ik de evenementen todo(list) zien van vandaag. En dan laat ik de computer voor mij zoeken in de database welke dingen ik vandaag moet doen.
Het is volgens mij iets met
Iif (Day(now) = 2 AND [Plannen]![Moment] = "Begin";"ok";
Iif (Day(now) = 15 AND [Plannen]![Moment] ="Midde";ok;"Niet ok"
)
Dit wil ik dus voor Begin Midde en einde van de maand kwartaal (midde kwartaal hoeft niet) en jaar. (Midden jaar hoeft ook niet)
Maar dit werkt dus niet. Ik heb de datum veld er buiten gelaten omdat ik hiervoor de waarde al heb ingevoerd namelijk "Maand" in criterium veld.
Iemand een idee hoe dit eruit moet zien?
Ik heb een query die ik toevoeg aan een tabel indien een waarde overeenkomt met de datum.
Dus ik heb 2 velden.
Dit is veld Datum en het Veld Moment die geregistreerd staan in een tabel [Plannen]
Het veld datum is een tekst veld keuzelijst met invoervakje en daar staan
dag;maand;kwart;jaar in. In het veld moment staat ook een keuze lijst met veldtype tekst met Begin;Midde;Einde.
Dit is een evenementen database.
Dit is tabel: Events
eventid 1 Naam: Voetballen (bijv)
Dit is tabel: plannen
Planid 1 Datum(dag,maand etc) Moment(ochtend etc)
Dit is tabel: voltooid
voltooiId 1 datum voltooid (date()) etc
Nu append ik de velden in tabel planning en events aan het tabel voltooid.
Dus in het tabel voltooid staan de velden die in de overige tabellen staan.
Dus ik heb append dag Query waar
In het datumveld "Dag" als criterium wordt gezet. omdat het een event is die elke dag
voorkomt
Append Maand query
In het datumveld "maand" als criterium. Alleen nu wil ik dat de computer gaat kijken of het de begin van de maand is of het vandaag het midden van de maand is of het einde.
Dus dan heb ik een nieuwe veld toegevoegd daarin zet ik dan
expr1: (Als de datum van vandaag de 2e is van de maand dat alle evenementen toevoegen aan tabel voltooid die op maand+begin staan) en Anders als de datum van vandaag de 15e van de maand is dan alle evenementen tovoegen die maand+Midden hebben.
En zo ook voor kwartaal en Jaar.
Dus in principe wil ik de evenementen todo(list) zien van vandaag. En dan laat ik de computer voor mij zoeken in de database welke dingen ik vandaag moet doen.
Het is volgens mij iets met
Iif (Day(now) = 2 AND [Plannen]![Moment] = "Begin";"ok";
Iif (Day(now) = 15 AND [Plannen]![Moment] ="Midde";ok;"Niet ok"

Dit wil ik dus voor Begin Midde en einde van de maand kwartaal (midde kwartaal hoeft niet) en jaar. (Midden jaar hoeft ook niet)
Maar dit werkt dus niet. Ik heb de datum veld er buiten gelaten omdat ik hiervoor de waarde al heb ingevoerd namelijk "Maand" in criterium veld.
Iemand een idee hoe dit eruit moet zien?