• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tolerantie Sheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter wjk51
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wjk51

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Hallo

ik probeer en sheet te maken waar ik makkelijk de tolerantie's kan vinden
ik voer een afmeting in maak een keuze welke omschreven cirkel en welke groep
dan moet daar een juiste tolerantie tevoorschijn komen
nu krijg ik niet de juiste waarde te zien

Bijlagen

Als je de tabel een beetje anders opzet worden de formules (relatief) wat simpeler...

Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
een iets langere formule maar misschien een beetje beter simpeler. (ik ben niet zo straf als Alex)

Bijlagen

Heren
Dank jullie wel voor de snelle reactie
ik kan hier weer een heel eind mee verder

@emields, deze geeft niet de correcte gevraagde waarden... (omdat afmetingen naar boven afgerond moeten worden).

Met dezelfde tabel als Alex, zonder lege rij tussen groep 1 en groep 2

PHP:
=INDEX('EN Norm'!L2:U11;5*(D8="Groep 2")+MATCH(D7/100;{1;2;3;5;8};0);MATCH(D6/10;{0;1,01;2,51;5,01;10,01;15,01;20,01;30,01;45,01;60,01;80,01};1))

Commentaar AlexCel verwerkt

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat bovenstaande niet altijd goed, namelijk bij exacte overeenkomsten van de afmeting. Vul maar eens afmeting 150, cirkel 500 en groep 1 in, dan moet er +/-1,5 uit komen.

Bovenstaande "kijkt" automatisch 1 kolom verder, terwijl dit dan niet hoeft. Vandaar ook het stukje met ZOEKEN in mijn functie. Die geeft 0 als resultaat bij een exacte overeenkomst, in dat geval schuift het zoekresultaat niet op, bij een tussenwaarde wel.

Laatst bewerkt:
toevoegen extra optie

nogmaals dank voor de hulp
ik heb nog 1 vraag
de tolerantie van de wanddikte bestaat uit 1x 3 mogelijkheden ( wanddikte 1 - wanddikte 2 -wanddikte 3)
maar ook onder 2 materiaal groepen 1-2

met de onderstaande formule
ik zou niet weten om groep 1 en groep 2 ook in deze formule te stoppen

=ALS(E18="Wallthickness A";INDEX('EN Norm'!B24:K27;VERGELIJKEN(I18;'EN Norm'!A24:A27;0);VERGELIJKEN(C18;'EN Norm'!B23:K23)+1);ALS(E18="Wallthickness B";INDEX('EN Norm'!B36:K39;VERGELIJKEN(I18;'EN Norm'!A36:A39;0);VERGELIJKEN(C18;'EN Norm'!B35:K35)+1);ALS(E18="Wallthickness C";INDEX('EN Norm'!B48:K51;VERGELIJKEN(I18;'EN Norm'!A48:A51;0);VERGELIJKEN(C18;'EN Norm'!B47:K47)))))

Bijlagen

Tabellen weer beetje anders opzetten dan is het te doen, maar simpeler wordt het niet.

Bijlagen

Beste AlexCEL
Heel erg bedankt ben er heel blij mee en heb er weer wat van opgestoken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan