Tomb Raider Legend stopt na zwart scherm, geluid werkt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker75

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo allemaal.

Ik heb lang Tomb Raider Legend kunnen spelen op deze computer. Het spel begint met een introfilmpje, wat in het begin allemaal goed gign, maar op den duur had ik alleen geluid met zwart beeld. Het gekke was, dat het spel daarna wel gewoon in beeld kwam en ook werkte.

Maar sinds kort krijg ik na de introfilmpjes (zonder beeld) ineens een foutmelding van Geheugeninstructie 0x zoveel blabla: written mislukt en dan sluit het spel af. Op geen enkele mogelijkheid krijg ik het weer aan de praat.

Wat ik heb geprobeerd: opnieuw geinstalleerd (paar keer), starten met een lege save games map, opgestart met admin rechten, met windows xp sp2 compatibiliteit, zonder effecten (schaduwen, anti-aliasing etc), op verschillende resoluties, werkte allemaal niet.

Ook op internet kon ik echt gewoon bijna niets vinden. Twee keer zag ik iets kleins op een engels forum, en daar stond steeds van download nieuwe beeldschermdrivers. Ook gedaan, hielp ook niet. Toen heb ik de oude drivers geinstalleerd die op het cdtje staan die bij mn videokaart kwam, ik weet zeker dat het spel daar op gedraaid heeft, en dat werkte ook niet.

Verder heb ik geen problemen, met geen enkel ander programma, al zou de foutmelding misschien duiden op een geheugenprobleem. Maar ik heb ook verschillende geheugentests laten draaien (memtest, windows geheugencontrole) en dat gaf geen enkele foutmelding aan.

Ik heb een filmpje gemaakt met wat er precies gebeurt (korter dan 1 minuut), zie hier: http://nl.youtube.com/watch?v=Jc4qJ_ozM4M

Dan heb ik nog de specs voor de geinteresseerden:

Nvidia GeForce 8600 GT
OCZ 1Gb Dual Channel PC 6400
AMD Athlon 64 X2 5600+
Asus M2N-SLI Deluxe
Samsung 160Gb HDD
Windows Vista 32bit Ultimate SP1

Wie kan mij helpen? :thumb:

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi ik heb dit probleem ook.
Laat me svp weten als jij het opgelost hebt, en andersom dan ook :)

Loop al je aansluitingen eens goed na, videokaart, geluidskaart, geheugenmodules.
Goed mogelijk dat er iets niet helemaal lekker zit omdat, zoals je al schreef, voorheen het spel wel gewoon draaide (met dezelde specs?).

Je kunt ook proberen om er even andere geheugenmodule(s) in te steken.

Succes d'rmee

hm bednakt voor de tip, zal het zeker eens proberen, laat het binnenkort weten

Dames heren,

vandaag heb ik nieuw geheugen in mijn pc geplaatst. 2x 1gb kingston hyperx geheugen, daarnet gekocht in de winkel. Na het plaatsen van dit geheugen werkt alles weer een stukje sneller maar Tomb Raider wil nog altijd niet opstarten, zelfde geheugenfout :S dus aan het geheugen zal het niet liggen..

Verder heb ik Tomb Raider (dezelfde dvd) geinstalleerd op de pc beneden, is een pc met Vista SP1 en integrated graphics, en daar werkt hij wel gewoon..

Zou je graag verder willen helpen maar ik heb geen idee waar 't aan kan liggen, juist omdat 't alleen maar bij dat ene spel is en verder alles 't goed doet, toch?

klopt helemaal... naja als ik ooit windows er opnieuw opgooi zal ik het nog wel eens proberen.. anders is de enige optie nog de videokaart denkik?

maar ik speel half life 2, team fortress 2, counterstrike source, fear en ik heb gister die demo van tomb raider underworld ook gewoon soepel gedraaid dusja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan