Tomtom one xl + sd-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjig

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Berichten
15
Mijn tomtom xl accepteert de sd-kaart van 1 gb niet.
Wanneer ik de tomtom aanzet verschijnt er een animatie waarop de sd-kaart met een rood kruis erdoor.

Het kaartje heb ik eerst geformateert en daarna wat extra stemmen er op gezet.

Misschien iemand een oplossing of tip?
 
Ik heb een extra kaartje gekocht, en krijg deze op Vista niet eens geformateerd.
Het betreft een Memorex 2GB kaartje.
 
Hallo Sjig,

Natuurlijk gaat dit niet zomaar. Je moet het zo bekijken: als je een SD-kaart gebruikt, houdt de XL geen rekening meer met zijn ingebouwd flash geheugen. Dit betekent dat hij de software probeert te booten vanop het SD-kaartje... en als daar niets opstaat...
Wat je kan doen is de hele inhoud van je inwendig flash geheugen op je SD kaartje zetten. Het best maak je natuurlijk eerst even een backup via Tomtom Home. Daarna kan je dan vanalles erbij zetten (stemmen, fliltsers etc)
Dus met je kaart van 2 Gb en het intern geheugen van 1 Gb blijf je toch maar op een totaal beschikbaar geheugen van 2 Gb!
Heb exact hetzelfde aan de hand gehad en in een Forum ergens de oplossing gevonden (denk zelfs wel hier)
Groetjes en succes,

C.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sjig,

Natuurlijk gaat dit niet zomaar. Je moet het zo bekijken: als je een SD-kaart gebruikt, houdt de XL geen rekening meer met zijn ingebouwd flash geheugen. Dit betekent dat hij de software probeert te booten vanop het SD-kaartje... en als daar niets opstaat...
Wat je kan doen is de hele inhoud van je inwendig flash geheugen op je SD kaartje zetten. Het best maak je natuurlijk eerst even een backup via Tomtom Home. Daarna kan je dan vanalles erbij zetten (stemmen, fliltsers etc)
Dus met je kaart van 2 Gb en het intern geheugen van 1 Gb blijf je toch maar op een totaal beschikbaar geheugen van 2 Gb!
Heb exact hetzelfde aan de hand gehad en in een Forum ergens de oplossing gevonden (denk zelfs wel hier)
Groetjes en succes,

C.

Kun je mij eens uitleggen waarom de XL met beschikking over 3 GB enkel en alleen gebruik maakt van die 2GB van de SD-kaart?:shocked:
 
Hi Herman,

Tja, hij werkt ofwel met zijn flash geheugen ofwel met de SD kaart. Combinatie is niet mogelijk. Waarom :eek: ? Misschien eens bij Tomtom vragen :shocked:
Groetjes,
C.
 
Mijn tomtom xl accepteert de sd-kaart van 1 gb niet.
Wanneer ik de tomtom aanzet verschijnt er een animatie waarop de sd-kaart met een rood kruis erdoor.

Het kaartje heb ik eerst geformateert en daarna wat extra stemmen er op gezet.

Misschien iemand een oplossing of tip?

Yep, eindelijk is ut voor mekaar.

Stop je SD card in een cardreader van je PC en zet de bestanden van je back-up op de SD card. ALs je de laatste versie van je applicatie software van je TT XL in die back-up hebt staan zal het moeten werken. Stop de SD card in je TT XL en als het goed is start hij nu op vanaf de SD card. Als je het uithalen en rode kuisje door de SD card weer te zien krijg moet je de SD card weer in je card reader stoppen en dan zal TomTom Home hem herkennen als TT XL omdat het een backup is van je bestand en TomTom HOME het verschil niet ziet tussen je TT XL en de SD card. Verwijder vervolgens je applicatiebestand van je SD card en zet hem er weer opnieuw op. Volgens TomTom support is het rode kruis een software lees probleem en op te lossen door de applicatie software opnieuw in te lezen op je SD card of je intern geheugen, afhankelijk van welke je opstart.
En héél belangrijk vergeet nooit om altijd de verbinding tussen je TT XL en TomTom HOME af te sluiten via het icoon linksonder in het scherm van TomTom HOME vóórdat je verder iets doet, bijvoorbeeld de usb-kabel losmaken!!!!!!

succes:thumb:
 
bedank hij draait O Europa staat er op en draait rode kruis is weg.
Ps is het mogelijk om een oost europa kaart en een west europa kaart samen te voegen in een map zo dat je niet hoeft over te schakelen van de ene map naar de andere.
 
mooi man,

w.b.t. het samenvoegen van die kaarten weet ik niet beter dan dat het switchen blijft maar.... wie weet zijn er mensen die toch een maniertje weten, ik hoop het voor je:thumb:
 
je moet eert het programma op het kaart zetten van tomtom en alle kaarten met stemmen en wat je verder er ophebt staan dit doe je met je tomtom home
 
maak op je tom tom geheugen zoveel mogelijk geheugen vrij
Je tomtom apparaat werk belangrijk sneller daardoor
 
Wil je daarmee zeggen dat wanneer je draait (en dus upboot) vanaf een SD kaart je het intern flashgeheugen leeg zou moeten maken om meer snelheid te krijgen?!:shocked:
Het is toch óf intern óf SD dus wat is het verschil in stuursoftware-snelheid afgezien van de rest van de bestanden??

Leg us uit :rolleyes:
 
ik heb het ondervonden uit eigen ervaring,heb alles op het sd kaatje gekopieerd en de tomtom heb ik alleen het nodigste laten staan,tomtom aplicatie, een stem en kaart europa zodat het apparaat ook zonder sd kaart kan funktioneren.
Waarna de tt super snel opstart en sneller funktioneerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan