TomTom op Samsung Omnia

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Gisteren een mooie nieuwe Samsung Omnia (B7610) gekregen als vervanging van een HTC TYTN-II. Wat een wereld van verschil zeg.
TomTom 7 (v7.910.9184) erop gezet, met kaarten (Centraal en West-Europa v8.80.2825) + Benelux (v8.55.2931) en geactiveerd. Loopt als een zonnetje, maar.... geen GPS verbinding, dus het werkt niet.What the ...??? :confused:

Na wat zoeken kwam ik tegen dat de GPS instellingen dan op COM3 ipv COM7 gezet moet worden, met baudrate 9600 ipv 4800, maar dat helpt ook niet.

Andere optie blijkt een tooltje dat GPSproxy heet, omdat de interne GPS van het toestel niet compatible zou zijn met TomTom. Dat geldt echter voor een ander type (i900), of is dat ook voor de B7610?

Kan het probleem misschien zijn dat ik een nieuwere versie van TomTom nodig heb? Het schijnt dat versies, eerder dan v7.910 niet werken, maar dat zou het probleem niet moeten zijn....
Wie kan me helpen???

Laatst bewerkt:
Hoera, het is gelukt!
Het schijnt dat Samsung toestellen standaard een afwijkende GPS instellingen gebruiken, maar dat blijkt vrij eenvoudig op te lossen.

Voor de geinteresseerden…

Je moet minimaal TomTom v7.910 hebben, maar je gebruikt het beste Tomtom v7.16 of hoger. Na wat zoeken en proberen heb ik gevonden dat ttn7.917.9186_vga_black_cuckoo het beste werkt.

Wat betreft de directe gps op de omnia toestellen. Je hebt geen extra programma’s als gpsproxy enz. meer nodig, kunstje is om wat waarden in het windows register veranderen
Daarvoor kan je bijvoorbeeld het (gratis) programmatje: regedit.Mrln_ARM.cab gebruiken. Even zoeken met Google. Bestandje op je telefoon zetten, uitvoeren. Regedit is nu terug te vinden onder [start]>[instellingen]

- open regedit en verander de volgende instellingen

-HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\InputBufferSize: 4096 op 512 zetten.

-HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\OutputBufferSize: 4096 op 512 zetten.

-HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\SleepOnNoData: 100 op 0 zetten.

-HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Multiplexer\MaxBufferSize: 16384 op 1024 zetten.

regedit beeindigen.

nu onder "Start\Instellingen\Netwerkinstellingen (die met de twee pijltjes) \GPS\ de volgende instellingen veranderen.

GPS-programmapoort op com 4 zetten.
GPS-hardwarepoort op com 9 zetten.
Baudrate op 4800 zetten.
Gps automatich beheren inschakelen
gereed drukken

XTRA openen en daar alles uitschakelen.

gereed drukken-gereed drukken-gereed drukken.
menu verlaten met beeindigen.
boven x drukken.

KLAAR!!!!

Maak je geen zorgen over de registeringstellingen. Mocht er per ongeluk toch iets misgaan, die kan je gewoon weer terugzetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan