• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tonen gegevens in een userform met een zoekopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceescees123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Berichten
4
Wie kan mij helpen.
Ik heb een excelsheet met gegevens. De bedoeling is om met een zoekknop een zoekterm in te vullen. De bedoeling is dan om de hele rij in een userform te tonen en eventueel te printen met een bepaalde opmaak
Ik krijg dit niet voor elkaar. Mijn kennis van VBA is zeer minimaal. Met de zoekknop ben ik een tijdje bezig geweest.
Ik heb een voorbeeld bestandje er bij gedaan

Alvast bedankt
Kees
 

Bijlagen

  • book.xlsm
    31,4 KB · Weergaven: 48
Ik weet niet helemaal waar je naartoe wil. Een Userform is volgens vooral voor de invoer van gegevens. Het filteren en prensenteren van de gegevens zal je denk ik anders op moeten lossen.

In mijn voorbeeldje worden de gegevens in sheet1 vergeleken met de opgegeven zoekterm. Als er geen match gevonden is, wordt de rij verborgen. Misschien dat dit iets is.

De code staat in Module1

Code:
Sub zoeken()
Application.ScreenUpdating = False
sZoekterm = Application.InputBox("Geef zoekterm ...?", "zoekterm")
For rij = 2 To Sheets(1).UsedRange.Rows.Count
    gevonden = False
    For k = 1 To 16
        If InStr(1, UCase(Cells(rij, k)), UCase(sZoekterm)) <> 0 Then gevonden = True
    Next k
    If Not gevonden Then Rows(rij).Hidden = True
Next rij
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Sub ongedaan()
    Cells.EntireRow.Hidden = False
End Sub
 

Bijlagen

  • Zoeken (V&A).xlsm
    27,5 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Beste VenA

Ik had het idee om de gevonden gegevens, de rij, te tonen in een usersform. Zoals je dit in access kunt doen.
Maar ik vind de oplossing die je maakte zeer goed voldoen.
Hartelijk bedankt voor de oplossing.

Groeten
Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan