• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tonen informatie wanneer een cel in een rij leeg is of bepaalde informatie gelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoriMe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Berichten
46
Goedemiddag,

Ik loop tegen een probleem aan in excel. Ik heb een database met diverse kolommen en rijen. Nou wil ik in een ander tabblad enkel de informatie tonen die gelijk is aan leeg of aan een bepaald criterium.

Ik heb verschillende formules in mijn hoofd, maar met allen krijg ik net niet hetgeen wat ik bedoel. Misschien dat iemand een handige tip heeft?

Een overzichtje heb ik bijgevoerd. Alvast bedankt voor de hulp!Bekijk bijlage Helpmij - toon enkel lege rijen wanneer een cel leeg is of gelijk is aan bepaalde informatie.xlsx
 
Mag het ook met VBA?

of aan een bepaald criterium.
is dan ook makkelijk in te passen. Bv zoiets

Code:
Sub VenA()
t = 2
For Each cl In Sheets(1).Columns(1).SpecialCells(2, 1)
    If cl.Offset(, 1) = "" Or cl.Offset(, 2) = "" Then
        Sheets(2).Cells(t, 1).Resize(1, 3) = cl.Resize(1, 3).Value
        t = t + 1
    End If
Next cl
End Sub
 
Ik ben niet goed met VBA maar ik zal er even naar kijken of het me lukt!
 
En al gekeken?

Even alles op één blad. Klik op de knop en klaar. De code is iets anders geworden om ook mee te nemen dat als de waarden gelijk zijn ipv alleen naar de lege cellen te kijken.

Code:
Sub VenA()
With Sheets(1)
    .[G1].CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
    For Each cl In .Columns(1).SpecialCells(2, 1)
        If cl.Offset(, 1) = "" Or cl.Offset(, 2) = "" Or cl.Offset(, 1) = cl.Offset(, 2) Then
            .Cells(.[G1].CurrentRegion.Rows.Count, 7).Offset(1).Resize(, 3) = cl.Resize(, 3).Value
        End If
    Next cl
End With
End Sub
 

Bijlagen

  • Helpmij - toon enkel lege rijen wanneer een cel leeg is of gelijk is aan bepaalde informatie.xlsb
    17,1 KB · Weergaven: 16
Daar heeft Excel 'Uitgebreid filter' voor uitgevonden.
Uiteraard kan je die ook uitvoeren in een macrootje.
Code:
Sub hsv()
 Range("k1:m1") = Range("a2:c2").Value
 Range("l2,m3") = "="
 Cells(2, 1).CurrentRegion.AdvancedFilter 2, Cells(1, 11).CurrentRegion, Cells(10, 11)
End Sub
 

Bijlagen

  • Helpmij - toon enkel lege rijen.xlsm
    15,2 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan