Tooltje dat op ( ) en [ ] checkt

• Onderwerp starter Onderwerp starter hmwul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
In een script zijn een heleboel haakjes openen sluiten.
Ergens, waar??, mankeert een haakje sluiten.

Is er gratis tooltje waarmee je code op dit punt kunt checken?
Het is slechts voor zeer incidenteel gebruik.

Ik heb geen verstand van VBS / VBA - het is een bestaande script, door iemand anders gemaakt, die ik zelf
door het kopiëren een aanpassen van regels uitgebreid heb.

Thanks.

Als het VBA is, compileer dan je project.
Dat zit er standaard in bij Foutopsporing in de Visual Basic Editor en is dus helemaal gratis.

Bij VBS krijg je een foutmelding waarin de betreffende regel staat als je het script start.

Laatst bewerkt:
Ik check code ook nog wel eens in NotePad++ (ook gratis). Dat gebruikt een syntax controle waarmee je opdrachten visueel kunt controleren. Elke combinatie van haakjes licht op, dus je ziet bij elke correcte functie twee rode haken, en bij de foute dus niet. Werkt prima. Zeker als je code aan het bewerken/uitbouwen bent, omdat je dan wat flexibeler bent met het schrijven.
Maar Compileren werkt natuurlijk ook; in ieder geval om de foute opdrachtregel te markeren. En dan kun je daar zelf wel uitkomen vermoed ik. Overigens controleer je met Compileren je complete script, dus beste kans dat je nog meer ongein gaat vinden :).

Als het voor eenmalig is kun je een trial installeren van UltraEdit.

Hartelijk dank voor de reacties. Ik gebruik EditPadPro.
In het verleden gebruikte ik ook wel eens UltraEdit, maar dat ging in de papieren lopen: betalen voor iedere update.
Ja, ik weet het, updates zijn uiteraard optioneel. Voor de standaard Windows Notepad vervanger was 'ie te duur (vond ik).

@OctaFish
Ik heb NotePad++ als portable gedownload en geprobeerd op () te controleren. Ik zou niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg.
Suggestie?
Er schijnt iets van een bracket check te zijn, maar hoe je dat als plugin moet activeren..?
(

https://github.com/niccord/BracketsCheck/tree/master/BracketsCheck/bin/Release
maar bracket check geeft geen foutmelding.

Een relatief ingewikkelde omweg heb ik pas gevonden...

start Word
activeer tab 'Ontwikkelaars'
dan Visual Basic->Invoegen->Module
paste de tekst
dan debug -> Quick Watch
als het goed is wordt de 'foute regel' dan in rood aangegeven

zie attachment.

Nogmaals dank.

Bijlagen

• SnagIt-05072019 083102.png
    SnagIt-05072019 083102.png
    60,6 KB · Weergaven: 44