tooltje voor emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilma05

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
ik moet voor iemand een backup maken van de OE. Nu zie ik in sommige mappen.dbx een heleboel mailtjes staan (belangrijke) Welk tooltje kan ik gebruiken om die emails allemaal apart op cd of externe hd te zetten. Ik bedoel zoiets als zippen, dat ik de map kan aaklikken en dat die zichzelf splitst. Ik heb zoiets een keer gezien, werden het allemaal envelopjes die je kon openen, maar weet niet meer waar/hoe. bvd.

Alternatieve manier: Maak op een externe harde schijf of memory stick precies dezelfde bestandsmappenstructuur als hoe in OE de mailmappen-structuur eruit ziet.
Zet dan in OE een venster open met de juiste mailmap, en daarnaast in Verkenner de daarbij horende zojuist gemaakte bestandsmap op externe harde schijf/memorystick.
Klik op het bovenste mailtje in de OE mailmap, en doe Ctrl-A (van Alles Selecteren).
Sleep de geselecteerde mailtjes met de Ctrl-toets erbij vastgehouden naar het Verkenner venster.

Doe soortgelijke methode voor alle andere mailmappen i.c.m. de juiste bestandsmappen die je in Verkenner opent.

Dit levert de 'envelopjes-bestanden' op waar je het over had.

Natuurlijk kun je dit ook voor elk individueel mailtje doen, maar het nadeel is dat als er bijv. 2 mailtjes in dezelfde mailmap het onderwerp "test" hebben je een bestandsconflict krijgt op de externe harde schijf/memorystick, tenzij ze je allebei tegelijk selecteert en dan sleept met de Ctrl-toets erbij vastgehouden, waarmee ze resp. test(1).eml en test(2).eml gaan heten als bestandsnaam.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Voor een backup en restore heb ik een tutorial gemaakt.
Volg die, en het komt helemaal goed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan