tooltje voor snel defragmenteren in XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
865
Ik moet nodig mijn pc defragmenteren. In windows 98 gebruikte ik een tooltje, genaamd newdefrag. (of zoiets), waarmee ik sneller kon defragmenteren. Is er ook zoiets voor XP? Of is dat misschien niet nodig en doet XP her zowiezo sneller?
Als ik het goed heb, moet norton uit. en zonealarm ook? Of misschien beter in veilige modus defragmenteren??
 
ja, die site had ik al gevonden. Maar het is geen gratis programma. Is er misschien een ander, gratis, progje, zoals newdefrag was voor windows 98?
 
het tooltje newdefrag,kwam uit windows me

moest je toen hernoemen naar newdefrag.om conflict te voorkomen met win98 defrag.exe

xp defragt. een stuk sneller
 
Geplaatst door doe-dit-dan

xp defragt. een stuk sneller
Als je dit regelmatig doet wel, ja. Maar de eerste keer kan anders verrekte lang duren.
 
O&O defrag.
De laatste versie is niet gratis, een iets oudere versie kan je wel gratis en full options downloaden.
ff zoeken met google
 
Geplaatst door sweetsugarbaby
Ik moet nodig mijn pc defragmenteren. In windows 98 gebruikte ik een tooltje, genaamd newdefrag. (of zoiets), waarmee ik sneller kon defragmenteren. Is er ook zoiets voor XP? Of is dat misschien niet nodig en doet XP her zowiezo sneller?
Als ik het goed heb, moet norton uit. en zonealarm ook? Of misschien beter in veilige modus defragmenteren??

Ik zou gewoon de ingebakken defragmentatietool van Xp gebruiken. Zonder veilige modus ben ik in minder dan 5 minuten klaar. Wil je snel klaar zijn moet je wel regelmatig defragmenteren. Dit is ook wel weer afhankelijk natuurlijk hoe vol je harde schijf is. Een harde schijf van 160 GB die vol staat met gegevens zal meer tijd nodig hebben dan een volle schijf van 40 GB.
Defragmenteer bij voorkeur in de veilige modus als je dit lang niet meer gedaan hebt, en vervolgens dan weer in de gewone modus zonder openstaande programma's.
 
Ik raad je aan om niet de ingebakken defragtool van ms te gebruiken.
Deze staat niet toe het wisselbestand van windows te defraggen. terwijl deze het meest gefragmenteerd is.
Voor deze kan je pagedefrag(gratis) downen(zoeken met google)
 
Geplaatst door jackall
Ik raad je aan om niet de ingebakken defragtool van ms te gebruiken.
Deze staat niet toe het wisselbestand van windows te defraggen. terwijl deze het meest gefragmenteerd is.
Voor deze kan je pagedefrag(gratis) downen(zoeken met google)
Dit kun je oplossen door het wisselbestand een vaste grootte te geven zodat het bestand niet steeds van grootte veranderd en niet gefragmenteerd raakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan