• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

toon het dichtstbijzijnde jaartal groter dan of gelijk aan 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
224
voor een lijst met huwelijksdatums wil ik een selectie kunnen maken in een draaitabel met een filter op jaartal.

de lijst wordt onderverdeeld in 12,5-25-40-50 jaar huwelijk.

in kolom g wil ik het jaartal laten berekenen dat het dichtstbijzijnde is maar groter dan of gelijk aan 2018.
zie bijgaand voorbeeld.Bekijk bijlage jubilea.xlsx
 
in G2:
Code:
=JAAR(ALS.FOUT(HORIZ.ZOEKEN(NU();C2:F2;1;1);C2))
 
Laatst bewerkt:
op deze manier wordt het jaartal getoond maar er wordt geen rekening gehouden met het feit dat het jaartal wat getoond wordt gelijk of groter dan 2018 moet zijn.
in regel 2 moet dus komen te staan als jaartal 2035
 
Laatst bewerkt:
Het is een wat lange formule, maar hij werkt wel:
PHP:
=MIN(ALS(JAAR(C2)-JAAR(VANDAAG())<0;999;JAAR(C2)-JAAR(VANDAAG()));ALS(JAAR(D2)-JAAR(VANDAAG())<0;999;JAAR(D2)-JAAR(VANDAAG()));
ALS(JAAR(E2)-JAAR(VANDAAG())<0;999;JAAR(E2)-JAAR(VANDAAG()));ALS(JAAR(F2)-JAAR(VANDAAG())<0;999;JAAR(F2)-JAAR(VANDAAG())))+JAAR(VANDAAG())
 
Klopt. Ik had er overheen gelezen sorry! :(
in G2:
Code:
=JAAR(ALS.FOUT(ALS(HORIZ.ZOEKEN(NU();B2:E2;1)>NU();INDEX(B2:E2;VERGELIJKEN(NU();B2:E2;1));INDEX(B2:E2;VERGELIJKEN(NU();B2:E2;1)+1));B2))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan