• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 10 excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bendepater

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Berichten
55
Beste mensen,

ik ben op bezig met een top 10 in excel. In het voorbeeld is dit ook gelukt alleen wil ik een andere top 10 dan dat deze nu is en
ik kom er niet. Wat ik graag wil zie het voorbeeld is een top 5 of top 10 per item. Ik heb dit in de bijlage als voorbeeld toegevoegd. Hopelijk kan iemand mij helpen.

gr.

BenBekijk bijlage Top10.xlsx
 
Bekijk bijlage Top10.xlsx

Hallo Ben,

Dit gaat heel makkelijk met een draaitabel, zie de bijlage.

Hierin heb ik een simpel overzicht gemaakt, je kunt echter per soort een top tien samenstellen in de filters.
 
Hallo MJONK,

stom ben ik vergeten te zeggen, het moet geen draaitabel worden. In het voorbeeld heb ik maar 5 medewerkers. De uiteindelijke versie betreft 1200 stuks. En het moet dus echt overzichtelijk blijven.In elk geval bedankt voor je hulp tot zover..

gr,

Ben
 
Zie bijlage met hulpkolom en matrixformules. Ik heb ook de bereiknamen dynamisch gemaakt. Beter nog is om de basisgegevens om te zetten in een tabel.
 

Bijlagen

  • Top10.xlsx
    78,6 KB · Weergaven: 90
Combineer je draaitabel met een Slicer en je krijgt een zéér overzichtelijk geheel.
De uiteindelijke versie betreft 1200 stuks. En het moet dus echt overzichtelijk blijven
Een top 3 van 1200 man lijkt mij even overzichtelijk als een top 3 van 5 man?
 

Bijlagen

  • Top3.xlsx
    85,6 KB · Weergaven: 56
Nog een mogelijkheid
 

Bijlagen

  • Top10.xls
    276 KB · Weergaven: 49
Beste allen het heeft even geduurd maar had een hoop extra andere werkzaamheden. Ik ben blij met de reacties die ik heb ontvangen. Voor mij is toch de keuze gevallen op de bijlage van rebmog. Ik kan hier namelijk een compleet overzicht van maken zonder dat er nog ergens iets gedaan hoeft te worden. Het enige nadeel is dat excel wel even nodig heeft om de gegevens te kunen tonen bij een flinke rij aan data. Komt dit door de matrixformules?

gr,

Ben
 
Matrixformules kunnen inderdaad vertragend werken. Vooral als het gaat om grote bereiken. Gebruik daarom bij voorkeur geen verwijzingen naar hele kolommen in de matrixformules. Zoals ik post 4 al aangaf: gebruik dynamische bereiknamen of zet de basisgegevens om in in een tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan