• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 10 (of anders) met draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik weet dat het mogelijk is om een Top (maakt niet uit) te maken met een draaitabel. Echter krijg ik een vervelend probleem als ik bijv een Top 5 maak, maar als ik in de Pivot iets selecteer met als uitkomst geen Top 5 (dus bijv een Top 4) dan laat hij geen Top 5 meer zien, maar laat hij meteen alles zien (dus 4x het item met de waarde en de overige (bijv 100) worden dan "0". Hij krijg ik het voor elkaar dat dit dus niet gebeurd en dus dan gewoon maar een Top 4 laat zien (en dus maar 1x een "0")?

Hoop dat het duidelijk is. Het bestand is namelijk vertrouwelijk en niet makkelijk na te maken..

Alvast bedankt!

Niet dus

Kennelijk is jouw omschrijving van het probleem niet duidelijk genoeg. Inmiddels 30 mensen hebben gekeken en niemand heeft het opgepakt. En reken maar dat de echte cracks op dit forum allang hebben bekeken wat ze er mee kunnen. Als zij het niet oppakken, denk ik niet dat er nog veel hoop is.
Misschien toch een voorbeeldje na proberen te bouwen zonder gevoelige gegevens en dat posten?

:(

Beste,

Hierbij een eigen gemaakt voorbeeld bestand. Ik heb nu een Top 5 gemaakt welke hij keurig laat zijn voor de provincies Gelderland en Overijsel. Maar als je Utrecht selecteert krijg je dus alles te zien (dus ook de 0 waarden). Hoe voorkom ik dit?

Alvast dank!

ps: aangezien ik op het werk geen bestanden kan downloaden, als het even kan graag het antwoord in tekst.

Bijlagen

Helaas

Ben een tijd aan het stoeien geweest, maar helaas mij lukt het ook niet.

:(

meerere plaatsen staan op 3 en 4

HAllo Clipstra,

volgens mij komt dit doordat de volgende plaatsen allemaal gedeeld op 3 en 4 staan
Zeist
Leusden
Houten
Soest
Amersfoort
Woerden
zij hebben nl allemaal een zelfde score (0)

Haije

Ja dat klopt, maar ik wil alleen een Top 5 van die met een waarde.. Ik had het idee dat er ook ergens mogelijkheid bestond om de "0" waardes uit te sluiten..

met hulp tabel

zo kan het wel....

Bijlagen

Beste,

Ik kan op mijn werk geen bestanden bekijken, dus ik zal er vanavond naar kijken. Bedankt!

zo kan het wel....

Dit is idd een oplossing, echter krijg ik de data rechtstreeks vanuit een extrerne bron. En dan is de "0" waarde anders, waardoor de functie <0 niet werkt..

Maar de oplossing is creatief gevonden, maar helpt mij dus (vooralsnog) niet.

Clipstra,

jammer, maar er is een ander die de oplossing weet....

Haije

Oeps....

er had moeten staan:

er is vast een ander die het antwoord weet en dit forum ook kent.

Haije

Is dit een oplossing?

Hallo Clipstra,

kan dit een oplossing zijn?

Haije

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan