Top 100 beste gamez

Status
Niet open voor verdere reacties.
Halo op 039, die had ik tenminste in de top 20 verwacht, zelfde voor HalfLife. Maar voor de rest ben ik het er wel redelijk mee eens.
Greetz
A.I.

Beetje dubieuze top 100 inderdaad: GTA3 en Civilization 2 beter dan Half Life en Deus Ex, die niet eens in de top 10 staan, maar 32e en 40e? Red Alert maar 48e (terwijl C&C ontbreekt?), DOOM 44e, Wolfenstein 94e? Geen WarCraft, geen Splinter Cell...ik mis gewoon een beetje de waardering voor een aantal revolutionaire spellen die ik daarnet noemde :)

En Mario op 1, tja...niet mijn keuze, maar ja, die is ook niet echt objectief natuurlijk :D

(Ach, boeiuh, ik speel toch wat ik leuk vind :p)

beetje nostalgiese top 100, maar kan me er wel in vinden.
alleen had zelda (nes) natuurlijk op 1 moeten staan,maar is natuurlijk een persoonlijke voorkeur

IGN is nogal pro Nintendo. Er zijn ook spellen die fantastisch zijn en die niet door Miyamoto zijn gemaakt.

Het lijkt wel of het geheugen van IGN een beetje naar de mallemoeren is...Halo, GTA 3 en Metroid Prime op zulke hoge posities klopt gewoon niet. Het zijn dan wel de betere spellen van de laatste 2 jaar, maar om ze zo hoog te plaatsen in de top 100 van de beste spellen ooit is gewoon idioot.

Ultima Underworld op 99, terwijl het zo'n beetje de first person view heeft gerevutionaliseerd, naast Wolfenstein natuurlijk. Plus het feit dat het een geniaal spel is.

Doom had in de top 10 moeten staan; zonder Doom (en ook Wolfenstein) hadden Halo, Metroid Prime, MOHAA, Half Life enzovoorts nooit bestaan.

En Command &Conquer heeft zo'n beetje het RTS genre gezicht gegeven. Alhoewel Dune 2 een soort blueprint is waar alle moderne RTS spellen op zijn gebaseerd, heeft C&C de standaard gezet.

En zo kan ik nog wel even door gaan. ;)

Geplaatst door paidor22
IGN is nogal pro Nintendo. Er zijn ook spellen die fantastisch zijn en die niet door Miyamoto zijn gemaakt.

Tja niet mee eens maar dat viel te verwachten. IGN heeft op elk channel (cube.ign.com ps2.ign.com xbox.ign.com) andere mensen zitten en ik weet zeker dat ze objective blijven. Shigie heeft al meerdere supper toppers gemaakt en die staan er ook in!

Het lijkt wel of het geheugen van IGN een beetje naar de mallemoeren is...Halo, GTA 3 en Metroid Prime op zulke hoge posities klopt gewoon niet. Het zijn dan wel de betere spellen van de laatste 2 jaar, maar om ze zo hoog te plaatsen in de top 100 van de beste spellen ooit is gewoon idioot.

Ligt eraan. Halo had een mooi verhaal maar zuigt voor de rest (te weinig wapens, voertuigen te realischitsche je kent et wel) metriod prime heeft een mega sfeer en is een evolutie (geen revolutie, helaas) van het fps en adventure genre. Ken je daarnaast een game dat de vrijheid bied als gta 3 die bied?

Ultima Underworld op 99, terwijl het zo'n beetje de first person view heeft gerevutionaliseerd, naast Wolfenstein natuurlijk. Plus het feit dat het een geniaal spel is.

Gezien wat die gast van diakanta heeft gemaakt? Dikke troep iemand anders was vast ook wel op het idee gekomen. Bovendien was zijn idee een soort street figter waarbij je in gangen kunt loppen en met meerdere tegenstanders inmekaar kon slaan.

Doom had in de top 10 moeten staan; zonder Doom (en ook Wolfenstein) hadden Halo, Metroid Prime, MOHAA, Half Life enzovoorts nooit bestaan.

Valt best mee....... Retro rulezt Valve rulezt en bungie heeft met marathon op de mac bewezen dat ze best doom achtige games kunnen maken

En Command &Conquer heeft zo'n beetje het RTS genre gezicht gegeven. Alhoewel Dune 2 een soort blueprint is waar alle moderne RTS spellen op zijn gebaseerd, heeft C&C de standaard gezet.

Argree, Al vind ik het wel een nadeel dat je in C&C zo veel units kon bouwen in dune 2 kon je der maar 20!!! Daar kon je niet eens tank rushen

En zo kan ik nog wel even door gaan. ;)
Het is ign's top 100 niet de jouwe. De mijne zou mooi zijn nintendo nintendo nintendo en af en toe nog wat second party der door :)

Geplaatst door Dolfhin

Tja niet mee eens maar dat viel te verwachten. IGN heeft op elk channel (cube.ign.com ps2.ign.com xbox.ign.com) andere mensen zitten en ik weet zeker dat ze objective blijven. Shigie heeft al meerdere supper toppers gemaakt en die staan er ook in!

En die staan allemaal in de top 20. Ik ontken niet dat Super Mario en z'n 64 bit broertje goeie spellen zijn, en ik zeg ook niet dat Zelda slecht is, maar het zijn niet de beste spellen ooit. Kijk 's naar de top 20; hoeveel spellen van Nintendo staan er in? Een stuk of 10. Dat is toch niet objectief meer. International Guild of Nintendo zou hun naam moeten betekenen.

Ligt eraan. Halo had een mooi verhaal maar zuigt voor de rest (te weinig wapens, voertuigen te realischitsche je kent et wel) metriod prime heeft een mega sfeer en is een evolutie (geen revolutie, helaas) van het fps en adventure genre. Ken je daarnaast een game dat de vrijheid bied als gta 3 die bied?

Halo had geinige graphics en dat was alles. Het verhaal is op z'n best matig te noemen. Kop op zeg, het is gewoon een doorsnee spel waar er honderden van zijn, maar het staat wel weer in de top 100. Dat is toch geen objectiveit of überhaupt verstand hebben van games?

Metroid Prime is een zeer goed spel, dat geef ik je na. Maar GTA 3 in de top 20? Het is gewoon een 3d variant van z'n voorgangers. En het heeft niet eens multiplayer. Het is een onderhoudend spel, daar niet van. Maar het is niet revolutionair, het is niet fantastisch uitgevoerd (auto's rijden als natte kranten, schieten gaat niet echt soepel, enz). Er zijn trouwens massa's spellen die dezelfde vrijheid, of zelfs veel meer bieden als GTA 3. Om er paar te noemen: Fallout, Arcanum, Morrowind en in mindere mate Driver.

Gezien wat die gast van diakanta heeft gemaakt? Dikke troep iemand anders was vast ook wel op het idee gekomen. Bovendien was zijn idee een soort street figter waarbij je in gangen kunt loppen en met meerdere tegenstanders inmekaar kon slaan.

Wat?

Valt best mee....... Retro rulezt Valve rulezt en bungie heeft met marathon op de mac bewezen dat ze best doom achtige games kunnen maken

Marathon ja...die was nog eerder dan Doom als ik het goed heb. Maar goed, staat weer 's niet in de top 100. Snap je wat ik nou bedoel met dat die lijst niet klopt?

En Doom is de godfather van de FPS genre. Je kan wel zeggen "valt best mee", maar dat is gewoon niet waar. Doom heeft de weg vrijgemaakt voor dit hele genre (veel meer dan Wolfenstein 3d). Nou ja, misschien dat je te jong bent om dat toen te hebben mee gekregen.

Het is ign's top 100 niet de jouwe. De mijne zou mooi zijn nintendo nintendo nintendo en af en toe nog wat second party der door :)

Als deze lijst van een of andere Geocities site was geplukt had je gelijk gehad. Maar IGN is een van de grootste "onafhankelijke" gaming nieuws sites. Dan mag je toch wel een logische en objectieve lijst verwachten. Deze is gewoon waardeloos. Starcraft het beste PC spel ooit? *****.

(Xcom staat wel goed btw)

Smaak valt over te twisten. IGn speelt veel gamez en op de duur word je wel eens moe van de 40.000 shooter met gebumpmapped tegenstanders en gevortex ligte elfjes. Dan zijn de orginele nintendo gamez natuurlijk een mooie afwisseling. Menningen zijn menningen en daar ga ik mijn handen verder nie aan branden.

Is het geen goed idee om een helpmij top 100 te maken? een php scriptje waar je de games mag invoeren en vervolgens der op stemmen?

Betere top 100 Dis een betere er staan meer nintendo gamez in :) :). Het is niet de mijne maar een mix van alle grote gamez site's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan