• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 5 zonder sorteren met meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter1983

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Ik loop tegen het volgende probleem aan tijdens het maken van een Top 5 lijst zonder gebruik te maken van sorteren.

Zoals je kunt zien in het bijgevoegde bestand lukt het wel om de Top 5 van laagste waardes weer te geven (een eitje). Echter omdat deze niet uniek zijn lukt het mij niet om de Naam van het bedrijf die bij deze waarde hoort erbij te tonen. Zodra de waardes hetzelfde zijn pakt excel met vert.zoeken gewoon de eerste die voldoet aan de zoek criteria. Maar eigenlijk is dat raar want hij gebruikt de uitkomst van de formule als zoekcriteria en niet de formule.

Hoe los ik dit op???

Bijlagen

Dit kan je oplossen met (moeilijke) matrix formules, of door elk waarde uniek te maken. Dit kan door er b.v. het rij nummer gedeelt door 1000000 bij te tellen.

Natuurlijk! stom dat ik dat niet zelf verzonnen heb. Rijnummer gebruiken om uniek te maken..... briljant!

Weet je toevallig een handige manier om in mijn tabel (die trouwens bestaat uit verwijzigen) de formule +(RIJ(A1)/1000000) overal achter te plakken zonder de originele inhoud aan te tasten?

Ik zal als ik ff tijd heb een voorbeeldje maken.

en het is niet stom dat je daar niet aan gedacht hebt hoor, ik heb het ook niet zelf verzonnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan