TOP HD erase tool gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Ik ben op zoek naar een klasse erase tool voor HD's incl. SSD. Het moet freeware zijn ;)

Achterliggende gedachte is dat een familielid - in geval van (...) - mijn privégegevens etc. etc. vrij eenvoudig kan wissen.
Ik heb nogal wat schijven: SSD, SATA, USBHD's, gevoede ext. HD's.

Wat is nu eigenlijk de beste oplossing? (voordat ik hem een hamer en tang laat hanteren?) :D

Killdisk is me bekend, maar een paar jaar geleden (ok..) nog mee beziggeweest en op één of andere manier werkte het niet goed. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Had te maken met een niet goed functionerende CDrom en een 'eis' om een diskette (!) aan te maken. Maar dit zal nu zeker verleden tijd zijn.

Tig versies waarschijnlijk, ik ga nog 'ns kijken.

Shredder gevonden en nu vergelijken met Killdisk. Die overschrijft maar één keer.

NFO van Shredder vertelt dat een gewist bestand alleen uit FAT verdwijnt en toch uiteindelijk met een Undelete tool gevonden kan worden.
Niet helemaal optimaal lijkt me.

Laatst bewerkt:
Precies. De gekozen titel 'TOP HD erase tool' zou dus eigenlijk ook alleen kunnen slaan op betaalde tools, die meerdere keren e.e.a. overschrijven.
Correctie van mezelf haha!

Ik ga weer kijken naar jouw suggesties!

DBAN al eerder tegengekomen; blijkt geen SSD's te erasen, dus viel voor mij af.

Eerste link ga ik eens rustig bestuderen :-)

Laatst bewerkt:
Een SSD is een heel ander verhaal om die echt leeg te krijgen, een tool die beide aankan en ook goed is ken ik niet.
Zal secure erase worden met Gparted o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan