Topcom Webracer 850 verbinding valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dpc1899

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2005
Berichten
12
Waarde peops,

Ik heb een Topcom Webracer 850 adsl usb modem. Deze heb ik geinstalleerd op een laptop onder windows xp pro sp2.

Nu valt gedurende het surfen de verbinding gewoon uit, terwijl alle lampjes op de modem blijven branden dwz dat hij een synchronistatie heeft met de lijn en dat hij stroom krijgt.

Het enige wat ik kan doen is de laptop steeds opnieuw opstarten.

Ik gebruik enkel de windows firewall en heb norton corporate edition 9.0 antivirus draaien. De installatie van de modem heb ik gedaan met de orginele cd.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen.

Dank bij voorbaat voor jullie professionele mening
 
Een vreemd probleem wat heel vaak voorkomt op het forum.
Je zou de zoekfunctie eens kunnen proberen, misschien kun je nog een oplossing vinden, al kan ik mij dat niet herinneren dat hier hapklare oplossingen voor zijn gegeven.

Heb je de firewall nog kunnen controleren of deze niet na verloop van tijd de verbinding afsluit (of Norton)?
 
USB modems zijn gevoeliger dan ethernetmodems omdat ze stroom gebruiken van je computer.Probeer eens een firmware update als die er is en anders toch maar een ethernetmodem overwegen
 
bedankt peops,

heb zelf nog liggen zoeken en prutsen, zelfs norton er af gegooid, zelfde resultaat ....

krijg ook meer en meer het idee dat het aan de stroomtoevoer ligt ...

was van plan om binnen enkele maanden wireless te gaan, lijkt me nu best aangewezen om zaak iets te versnellen

hartelijk dank alleszins voor jullie tips

d.
 
Beste Mensen,

Heb toch nog even gezocht en ik heb de volgende oplossing

Via Systeem - Hardware - Apparaatbeheer de eigenschappen van de usb hub bekeken en daar stond aangevinkt dat deze op energiebesparen stond, dit houdt in dat als de verbinding idle is de stroomtoevoer gedeeltelijk afsnijdt naar de modem. Is vooraal aangevinkt bij laptops, vinkje weggehaald en opgelost !

Misschien kan dit anderen met hetzelfde of gelijkaardig probleem verder helpen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan