• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tornooischema in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin87

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Berichten
52
hallo ik heb een tornooi schema gemaakt in excel voor een tafevoetbal tornooi waar dat verliezers naar de verliezersronde gaan enwinnaars naar de winnaarsronde maar nu zou ik graag nog een toewijzing van kickertafel hebben zodat als er een wedstrijd gespeeld is en ingevuld word automatisch bij het volgende team dat spelen de tafel waar ze moeten spelen wordt toegewezen kan iemand mij mss helpen

alvast mvg erwin
 
Zonder voorbeeldbestandje blijft het gissen en heen en weer praten.
Met voorbeeldbestandje heb je meestal sneller een oplossing.
 
Code:
=IF(Y8=Y9;[COLOR="red"]” “[/COLOR];IF(Y8<Y9;Z8;Z9))
=IF(Y8=Y9;[COLOR="red"]""[/COLOR];IF(Y8<Y9;Z8;Z9))
Als je de bovenstaande formule veranderd in de onderstaande dan is de betreffende cel leeg.

Voor een goede oplossing moeten we nog een aantal dingen weten:
In welke cel wil je het tafel nummer hebben staan?
Hoeveel tafels heb je ter beschikking.
Waar hangt het vanaf welke wedstrijd op welke tafel gespeeld gaat worden.
 
Ik zie nu dat je in het bestand 5 tafels hebt staan.
Ik heb zelf een cel gekozen voor de tafel keuze
Deze zijn nu bruin gekleurd.
Is de wedstrijd afgelopen dan delete je de tafelkeuze.
Zodoende is hij weer beschikbaar in de overige bruine velden.
Zijn alle tafels bezet dan kun je niets selecteren.
 

Bijlagen

  • Copy of toernooi 32 spelers Leeg klaar voor gebruik_1.xlsx
    22,2 KB · Weergaven: 191
Echt bedank was hier al lang op een he zoeken maar niet gevonden ben niet zo een krak in excel ik heb nog een vraagje bestaat ook de mogelijkheid dat Bv. op het 2de blad een inschrijvinglijst te maken en dat deze dan willekeurig in het schema geplaatst word? als je het al zou kunne uitleggen hoe ik dit moet doen kan ik dat zelf proberen dan moet jij niet al het werk doen maar je bent in ieder geval al fel bedankt
 
Hier een simpel vbtje
 

Bijlagen

  • randbetween.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 148
ok bedankt zal wel uitzoeken hoe ik het moet gebruiken in mijn schema ma k zou graag weten hoe je die tafeltoewijzing gedaan heb want dat was een voorbeeldje het mijn schema waar ik aan het werken ben is wel wat groter dan 1sheet en heb 3 verschillende schema's 1 voor 32 ploegen 1voor 16ploegen en 1voor 8 ploegen dus als k weet hoe da werkt kan k da toepassen want ik zou bv die 5 tafels voor 4sheets willen gebruiken

Mvg erwin als je mijn mail adres wilt voor uitleg ofz te mailen zeg je het maar
 
Hallo Erwin

Bekijk dit bestandje maar eens
En ik hoor het nog wel

Ik heb je bestandje wel wat aangepast want volgens mij klopte het linker gedeelte van je tabel niet.
 

Bijlagen

  • Copy of Copy of toernooi 32 spelers Leeg klaar voor gebruik_2.xlsm
    73,3 KB · Weergaven: 114
dat is inderdaad wat ik bedoelde maar de linker kant klopte wel want als je in de winnaars ronde verloor ging ja naar de verliezersronde op een tornooi heb je 2 levens he vanuit de middelste kolom begint iedereen met 2 levens he de winnar gaat naar rechts en verliezer naar lings maar als de winnaar erna in de rechtse kant verliest kan het nog naar de lingse kant gaan he snap je?
 
en bij de finale en 2de en 3de plaats aa de rechter kant zou ook nog een tafel ter selectie moeten zijn
 
Ik had die herkansing niet gezien
Leuke oplossing!!!


Kopieer gewoon een cel waar je de tafel selecteert naar de finale
Via CTRL F3 kun je het bereik van 'OPEN' aanpssen zodat de finale ook in dat bereik zit.

Code:
=open!$B$3:$AE$65
Pas dit ook aan bij 'tweede' 'derde' en 'vierde'.
Dan moet hij het volgens mij doen

Heb nu verder geen tijd meer om het aan te passen.
Ik hoor het nog wel of het gelukt is.
 
tis gelukt he nu werkt het hoe ik het graag wou je bent echt heel fel bedankt voor de moeite

mvg erwin
 
nieuw vraagje

Bekijk bijlage pouleschema test.xlsmnog eens bedankt voor me vorige keer te helpen nu heb nog een prob heb eeniets nieuws gemaakt met poule's maar als bv nu de ploegen gelijke puntn halen zouden er test matchen gespeeld moeten worden in de bijlage zal je zien wat ik juist bedoel heb het erbij geschreven weet je hier raad mee? mvg erwin
 
Voordat je verder gaat, wat moet er gebeuren als er 3 ploegen gelijk komen te staan?
of op plaatsen 1 tm 3 of op plaatsen 2 tm 4?
 
daar had ik nog nie aan gedacht nu de kans dat dat gebeurd is klein ma dan zouden deze 3 of 4 ploegen opnieuw tegen mekaar moeten spelen als ze gelijke punten hebben er moet een winnaar zijn en een afvaller ma zelf graak ik er nie uit mvg erwin
 
Ik weet niet precies hoe je de volgorde bepaalt maar er zit toch een foutje in.
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Copy of pouleschema test.xlsm
    75,3 KB · Weergaven: 71
ik heb in blauw gezet hoe ik de volgorde bepaal snap het niet eigelijk normaal moet hij degene met de hoogste score nemen
 

Bijlagen

  • Copy of pouleschema test.xlsm
    77,4 KB · Weergaven: 63
Code:
=IF(C3="";"";(C3*10000000+D3*1000000+E3*10000+F3*100+G3*10))

Hier uit blijkt dat Cel C3 het belangrijkst is, dan D3, E3 en F3. Het minst belangrijk is G3.
In C3 staat de uitslag van de eerste wedstrijd en in F3 staat de eind uitslag.

Ik neem aan dat de einduitslag belangrijker is dan de eerste wedstrijd.
Dus F3 moet je met het grootste getal vermenigvuldigen.
 
a ok dan moet ik dat zo es proberen en weet je ook een mss ook een oplossing voor he spelen van een test match als de eerste 2 en de laatste 2 gelijke punten hebben??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan