• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tornooivorm op sportkampen automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmenace

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
40
Hey iedereen

Volgende week geef ik een intern sportkamp voetbal aan kinderen tussen 8 en 12 jaar oud. Traditioneel wordt er op de laatste dag een tornooi georganiseerd. Ik geef dit kamp al enkele jaren en vooral die tornooidag vinden ze altijd fantastisch. Nu is dat altijd een heel gedoe met scores opschrijven en dan uitrekenen wie welke score heeft. In bijlage kunnen jullie de excelfile vinden. Bekijk bijlage Tornooivorm.xlsx

Het laatste tabblad is een scoreblad die per deelnemer het aantal punten bijhoudt en uiteindelijk automatisch het puntentotaal berekend. De bedoeling is dat elke deelnemer punten krijgt op basis van de uitslagen van de onderdelen.

Dit is op basis van de 4 onderdelen schepcorners, tennisvoetbal, zaalvoetbal en bal hooghouden. Nu is het wel zo dat elk onderdeel anders ingedeeld wordt. Bij schepcorners wordt er 2 vs 2 gespeeld. Bij tennisvoetbal 4 vs 4. Bij zaalvoetbal 6 vs 6 en bal hooghouden individueel. Alle ploegjes worden via loting (papiertjes trekken met de nummer op) bepaald. Ik heb al voorzien dat ik enkel het nummer van de deelnemer in de vetgedrukte vakjes moet ingeven en dat dan automatisch de naam mee verschijnt. Nu weet ik niet goed hoe ik een formule moet gebruiken om een bepaalde score te geven aan elke deelnemer als individu. Bvb. er wordt 2 vs 2 gespeeld en team A speelt tegen team B. Team A bestaat uit deelnemer 1 en 2 en team B uit deelnemer 3 en 4. Team A wint met 4 - 2. Dan moeten beide deelnemers van team A in tabblad scoreblad 4 punten krijgen en de beide deelnemers van team B 2 punten. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Het eerste tabblad bevat gewoon de deelnemers en een nummer.

Het tweede tabblad gaat over het tornooi schepcorners in minivoetbal. (2 vs 2)

Het derde tabblad gaat over het tornooi tennisvoetbal en wordt 4 vs 4 gespeeld. Alle eerste 4 deelnemers moeten dus dezelfde score krijgen.

Het vierde tabblad gaat over zaalvoetbal en wordt 6 vs 6 gespeeld. De deelnemers van elk team moeten dus ook weer dezelfde punten krijgen als in de uitslag.

Bij het laatste blad scoreblad worden alle punten automatisch opgeteld en dan zou ik bij plaats graag automatisch een plaatsnummer krijgen. De deelnemer met de hoogste score krijgt plaats 1, de 2e hoogste score plaats 2 enz...

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk en weten jullie wat ik bedoel.


Alvast bedankt voor de tips!!!

Vriendelijke groeten
 
als in de ploegindeling van schepcorners niets veranderd kan deze waarschijnlijk dienen.

mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Tornooivorm L.xlsx
    21,7 KB · Weergaven: 32
Hartelijk dank Leotaxi voor de reactie!!! Dit lijkt mij al een heel goede aanzet. Jammer genoeg worden alle ploegjes bij de 3 onderdelen schepcorners 2-2, tennisvoetbal 4-4 en zaalvoetbal 6-6 telkens geloot. Ik heb deze bij wijze van voorbeeld allemaal al eens ingevuld, maar dit kan dus continu wijzigen. Het systeem zou dus ook moeten aanpassen afhankelijk van wie bij team A zit bij de schepcorners enz...

Zou super zijn als dit ook nog in orde kan komen.

Alvast bedankt om mee te denken!!!
 
in deze zo aangepast dat je ook in schepcorners kunt aangeven per ronde
wie in welke ploeg zit.


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Tornooivorm L2.xlsx
    25,6 KB · Weergaven: 39
Beste Leotaxi

Dit is helemaal wat ik voor ogen had. Wat een gemak zeg om dit op deze manier te kunnen doen. Heel erg hartelijk bedankt voor de hulp!!! Bij deze is de vraag opgelost!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan