Torrent-bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lillianne

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
8
Ik heb een aantal vragen over Torrent-bestanden;

1. Ik heb nu 4 bestanden gedownload, maar daar heb je kennelijk een programma of iets voor nodig, betekent dat dat ik ze nu niet goed op mn computer heb?
2. "een torrent is een download file,die kan je niet afspelen." Goed. hoe kom ik dus bij het bestand dat ik wél kan afspelen? :confused: en weet iemand een goed programma hiervoor, want mijn DIVX-player wil niet echt meewerken.

Dat was het wel, als iemand me hiermee kan helpen, heel erg graag...;)

lillian
 
wat is de extensie van die 4 programma's dus wat staat er achetr de .(punt)
 
een Torrentfile is eigenlijk (simpel gezegd) niets anders dan een bestand waarin informatie is opgenomen om bij wereldgenoten het desbetreffende bestand (game/film/muziek/data etc. etc.) op te halen.

Zo'n persoon waar je dat bestand van gaat downloaden (of meerdere personen) heten Seeders. Als je eenmaal aan het downloaden bent gegaan, wordt je zelf een Leecher. Een leecher is een persoon die delen van het bestand / bestanden heeft, terwijl een seeder het geheel compleet heeft.

Als je een Torrent file hebt binnengehaald (vaak hele kleine bestandjes) moet je een Torrentmanager hebben om de eigenlijke bestanden te downloaden. Er zijn er heel veel. Een ervan is : Torrentstorm.

En ALS je dan eenmaal de bestanden hebt binnengehaald, dan kun je er meestal nog maar weinig mee, want ze zijn gezipt / gerart, of het is een image van een file, of nog anderszins ingepakt om ze zo klein mogelijk beschikbaar te laten zijn.

M.b.t. de snelheid van Torrentfiles kan worden gesteld dat ze sneller zijn dan Kazaa-achtige downloads, maar weer langzamer dan nieuwsgroepen.
Je mag uitgaan van 3 Kb's (!!!) tot soms wel je maximum downloadsnelheid van enkele honderden Kb's)

Als je een Torrent van meerdere plekken kunt downloaden (althans de bijbehorende bestanden) probeer dan een Torrent te vinden met veel Seeders en weinig leechers. Voorbeeld: als er maar 1 seeder is en die heeft een upload snelheid van maximaal 100 Kb's en er zijn 25 downloaders (leechers), EN de seeder heeft zijn totale uploadsnelheid aan de Torrentmanager ter beschikking gesteld, dan download jij niet sneller dan 4 Kb's. Andersom : als er 100 seeders zijn en jij bent de enige leecher, dan mag je uitgaan van de maximum downloadsnelheid die jouw abonnement jouw biedt.
 
Laatst bewerkt:
je henbt bv. dit programma nodig daar mee open je de torrent bestanden, dan gaat ie automatisch downloaden.
 
maybe nog een aanvulling:

welke torrentmanager je gebruikt maakt niet zo heel veel uit, ze doen allemaal hetzelfde: het door jou gewenste bestand binnenhalen.

Zo'n torrentmanager kun je vergelijken met een brug over een rivier.
- je hebt brede, mooie geasfalteerde bruggen waarover je het snelst de overkant bereikt
- je hebt smallere, met klinkers geplaveide bruggetjes waarover je iets minder snel de overkant bereikt
- en alles wat daar maar tussenzit....................

Maar............... middels alle bruggen ben je verrekte snel daar waar je moet wezen: aan de overkant.

Ik adviseer een Torrentmanager met een goede (Nederlandstalige) handleiding.
 
Laatst bewerkt:
Bittorrent werkte niet, maar ik heb nu Azureus, en die gaat prima, ook met het installeren. Dank jullie wel! :D
 
Da's idd. ook een veel gebruikte.
Houd wel in het achterhoofd dat Azureus de echte Java vereist (als ik mij niet vergis) en kennelijk heb je die............
Ik had ook graag Azureus willen gebruiken, doch doordat ik een bepaalde applicatie op mijn systeem heb die met het echte Java niet lekker wil samenwerken, heb ik mijn toevlucht gezocht tot het zogenaamde virtual java van Microsoft. Alleen, daar kan Azureus niet mee overweg, vandaar dat ik Torrentstorm gebruik.

Maar denk aan de bruggetjes................. ;) :D
 
OK,
maar het bruggetje EN het asfalt moeten wel eerst gladgestreken en afgesteld worden, voordat de "grote massa" er overheen kan gaan......... ;) :D

Ik weet niet of je de handleiding goed hebt bestudeerd, maar een tweetal instellingen zijn heel erg belangrijk:

de maximale download bandbreedte die jij Azureus toestaat om te gebruiken en -wellicht nog belangrijker- de maximale uploadsnelheid die Azureus mag gebruiken.

Als jij een downloadsnelheid hebt van (netto / echt dus) 200 Kb/sec. dan adviseer ik je om 100 tot 150 daarvan aan Azureus toe te staan. Als je dan een film aan het downloaden bent (wat soms een dag of twee kan duren) kun je in ieder geval nog redelijk comfortabel surfen over het www-net.

Qua upload luistert het wellicht nog "nauwer". Als jou abonnement een (echte / netto) uploadsnelheid van 75 Kb/sec biedt, dan adviseer ik je om slechts 30 tot maximaal 45 Kb daarvan aan Azureus toe te staan. Reden ?
Op het moment dat jij een film download (of een willekeurige ander bestand) word je dus leecher. Als andere mensen via HUN Azureus of andere torrentmanager jou traceren en beginnen te downloaden bij je en je hebt geen maximum upload ingesteld, dan kan het zomaar dat ze je complete uploadsnelheid "wegslobberen", waardoor jij bij wijze van spreken niet eens meer fatsoenlijk een mailtje naar een vriend kan sturen. (Immers, een mail upload je naar het web)

Zo zijn er nog tal van andere instellingen mogelijk. Raadpleeg de handleiding van Azureus zorgvuldig.

Ik noem nog een hartstikke belangrijke:
kijk goed wat het standaardpad / standaardmap is, waaruit andere mensen bij jou mogen uploaden. Als dit heel per ongeluk verkeerd staat, bijvoorbeeld op C: , dan ben je mooi "genaaid", want dan kunnen kwaadwillenden zomaar toegang krijgen tot je C schijf.
Zorg dat Azureus alleen maar mag uploaden vanuit een enkele specifieke map of partitie van je harddisk.

Enne, verstandiger is om helemaal niets te delen met het W-W-W want DAT is namelijk een strafbare handeling in Nederland. (Het beschikbaar stellen -om te delen- van bestanden) Het is aan de andere kant ook niet erg sociaal om niets te delen met anderen, maar wel zelf te downloaden. De keuze is aan jou.......... :D
 
Laatst bewerkt:
OK, ik heb de downloadsnelheid nu op ongelimiteerd staan, en geen problemen met internet of iets, dus das mooi!:thumb: :D
alleen mn CDIVX Player doet t nog t nog steeds niet...:(

nog bedankt voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan