torrent blokkeert internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wezzie1

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2011
hey,
ik heb een probleem:
het zit zo als ik Utorrent(laatste versie) aan heb, dan kan ik niet meer gebruik maken van mijn normale browser.
oftewel utorrent blokeert het.
want zodra die uit gaat, doet de browser het weer netjes.
ik heb geprobeert:
-firewall uitschakelen
nog steeds het probleem
nu heb ik geprobeert mijn port te forwarden via simple port forwarding.
dit wil dus op 1 of andere manier niet want elke keer als ik de test doe via utorrent zegt ie:
poort is gesloten, je kan nog wel downloaden.
ik had dit probleem ook al met vuze,

waarom blijft ie gesloten,wat doe ik fout?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Misschien heb je een provider probleem: zodra je begint met file sharing wordt je bandbreede ingeknepen?

Zeer waarschijnlijk dit. Ziggo toevallig?

upc ;)

Misschien heb je een provider probleem: zodra je begint met file sharing wordt je bandbreede ingeknepen?

dat zou best is kunnen want de hele breedband test doet het vaak niet (via utorrent)

hoe verhelp ik dit? naar upc bellen?

Laatst bewerkt:
upc ;)

dat zou best is kunnen want de hele breedband test doet het vaak niet (via utorrent)

hoe verhelp ik dit? naar upc bellen?

Nope ligt niet bij UPC.
Heb al jaren internet van UPC op twee verschillende adressen met verschillende abonnementen en heb nog nooit ergens last van gehad.

Volgens andere fora knijpt upc wel. Volgens jij niet. Einde raad.

hmm minder..

kzal nog is ff met het forwarden bezig gaan maar kan me niet voorstellen dat ik dat echt fout heb gedaan

Oh UPC knijpt zeker, maar niet dusdanig dat je internet weg valt.
Ik download/upload met torrents met ruim 90% van mijn snelheid dus..

ik moet zeggen dat ik hier een een hele lage mb heb he 30 geloof ik .. ;)

btw uit t harde ja? ik nunspeet haha ;)

Ik heb momenteel ook een 30mbit verbinding en als ik met torrents download, en er zijn genoeg seeders uiteraard, heb ik gewoon een download snelheid van 2.8mb/s

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens Bittorent volgens veel mensen download die sneller.Ik zelf zie er geen verschil in behalve dan in de logo :D

@Wezzie1,

Dat probleem ligt niet aan ons. Het kan zijn dat je torrent programma gebruik maakt van extreem veel connecties waardoor ons modem vastloopt. Je kan aanpassingen doen in je torrent applicatie. Met minder connecties heb je dezelfde prestaties.

@All,

Wij doen niet aan traffic shaping. Er wordt dus niet geknepen. Als je de volledige snelheid niet haalt en je haalt het via een speedtest wel dan ligt het niet aan ons. Als je de snelheid via een speedtest ook niet haalt kan er een probleem in ons netwerk zijn.

Jullie knijpen zeer zeker wel in de snelheden, met jullie fair use policy :)
Haal in het weekend maar de helft van wat ik doordeweeks en vooral 's nachts haal.

Wel een goede zaak dat jullie op dit forum actief zijn, nooit geweten!

@Grumbkow,

De Fair Use Policy is wat anders. Dat heeft gewoon met je dataverbuik te maken, bij excessief verbruik kunnen we maatregelen nemen. Daar wordt op dit moment overigens weinig mee gedaan.

Als je in het weekend minder snelheid haalt bij zowel een speedtest als je torrents dan kan er iets in het netwerk aan de hand zijn. Als je bijvoorbeeld alleen een tragere snelheid via torrents haalt dan kan ik je garanderen dat dit niet bij ons zit. Wij mogen niet meer knijpen. Dat is inb 2009 beslist door de opta we hebben het toen een korte periode gedaan. Die houden alle providers in de gaten, waaronder ons.

Mocht je onverhoopt ook snelheidsproblemen bij speedtesten hebben dan kan je een email sturen naar webcare@upc.nl. Geef in de email even aan dat het naar aanleiding van dit topic is. Vermeld in de email ook je postcode en huisnummer.

Oh ik let er al tijden niet meer op, download ook amper meer tegenwoordig, maar wist inderdaad dat jullie in het weekend wel knepen met downloaden etc. Inderdaad zodat mensen in de omgeving ook fatsoenlijke snelheden hadden etc.
Ik zit echter al een tijdje niet meer bij UPC dus ik heb verder geen problemen hoor :)!

@Ontopic
Heeft de TS ondertussen al een oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste daftbaz, van harte welkom op Helpmij.
Het is helaas niet de bedoeling je vraag te stellen in een reeds bestaand topic. Normaal verplaats ik de vraag naar een eigen topic maar gezien er dan in dit geval niet duidelijk is wat er gevraagd wordt verwijder ik die van jou en verzoek ik je vriendelijk een eigen topic aan te maken.
Hartelijk dank,

T

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan