torrent download probleeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

grieptem

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
De laatste weken zijn veel van mijn downloads via bittorrent niet afspeelbaar. Ook de zip-files krijgen de melding dat er geen archives te vinden zijn.
Herkent iemand dit en wat zou het kunnen zijn?
Vooorheen was dat nooit een probleem.

torrent download probleeem, vervolg

is er iemand die dezelfde ervaring heeft als ik?
Ik had tot voor kort geen problemen.

Bertus, bedankt voor je tip:thumb:, maar is er ook een newsgroups for dummies:o? Want ik wordt wel heel erg gaar van alle pagina's vol info van enthousiastelingen die allemaal geweldige tips hebben,maar allemaal weer anders lijken te zijn.
Ik zoek zelf voornamelijk luisterboeken (ned, engels, duits ) en af een toe een (kinder)film

Gerie

onbruikbare bittorrent bestanden

ben ik de enige die onbruikbare bestanden heeft?

probeer eens het volgende:
download dezelfde torrent die bij jou problemen geeft op
- een andere pc in hetzelfde netwerk (bij jou thuis vermoed ik?)
- een andere pc in een ander netwerk (vb bij een vriend)

als het op een andere pc in hetzelfde netwerk wel lukt zal het een instelling op je pc zijn, dan kan je bv eens een andere torrentclient proberen (ik raad utorrent aan, dit is zeer licht, snel en veilig: http://www.utorrent.com/) of nazien of je geen conflicten hebt met beveiligingssoftware zoals virusscanners, firewalls, anti spyware tools, ... Zo heb ik ooit een maat gehad waarbij al zijn downloads corrupt binnenkwamen door een op de netwerkkaart meegeleverde firewall...

als het niet lukt op een andere pc in hetzelfde netwerk en wel op een pc van een vriend die bij een andere provider zit: controleer of je provider geen torrentverkeer verstoort (vb comcast deed/doet dit in Amerika), maar dit is mogelijk niet zo snel te achterhalen.
Als je vriend bij dezelfde provider zit: misschien instellingen in je router die problemen veroorzaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan