Torrent Download Snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

oldscool

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
20
Hallo Iedereen,

Ik gebruik het programma Azureus (sinds kort) en Bitlord.
Mijn download snelheid bij films zijn altijd maar 30-50kb/s en PS2 spellen 10-20kb/s

Ik heb @home breedband met een download snelheid van 400-500kb/s en upload snelheid van ongeveer 60-70kb/s

Nou mijn vraag is of ik sneller kan downloaden met torrentdownloads? Want bij een vriend gaat hij meestal met 100kb/s terwijl wij de zelfde verbinding hebben , en we downloaden op de zelfde tijd dezelfde file.

Ik wil graag ook met een 100kb/s snelheid downloaden.

Wat moet ik hiervoor doen??

Ik heb geen verstand van computers , maar ik waardeer jullie hulp graag! Als je iets nodig wilt om te weten moet je het maar vragen.:thumb:
 
krijk je wel een groen balleteje te zien of blijft het balletje geel?
 
Ik ben momenteel aan het downloaden , hij is groen , maar ik download nu weer met 15kbs:rolleyes:
 
ik heb dat ook gehad.
ik had ook die snelheden.
bij mij bleef echter het bolletje op geel staan.
ik moest toen wat poorten openen in mijn modem.
nu download ik met gemiddeld 200kbs.
legt er ook aan hoeveel seeders er zijn natuurlijk.
hoemeer hoe sneller.
 
hmm ja ik heb gewoon 1 modem van realtek ofzo..maar geen router ( dus er is maar 1 verbinding)
Ik snap er niks van die poorten instellingen , of hoeft dat bij mij niet?

in iedergeval 9 (39) bij uploaders 80 (651) bij downloads

Hoe heb jij het gedaan dan , dat je nu met 200 download?
 
Geplaatst door oldscool
hmm ja ik heb gewoon 1 modem van realtek ofzo..maar geen router ( dus er is maar 1 verbinding)
Ik snap er niks van die poorten instellingen , of hoeft dat bij mij niet?

in iedergeval 9 (39) bij uploaders 80 (651) bij downloads

Hoe heb jij het gedaan dan , dat je nu met 200 download?

ik heb ook een modem met één aansluiting
ik heb een zyxel modem.
maar heb wel adsl.
ik zou de link eens opzoeken hoe ik het gedaan heb.
 
nee, je moet dus naar de site van jou modem fabrikant gaan en dan vinden wat ik gevonden heb.
je moet de poorten zien te openen die ik ook geopend heb.

welke modem en type heb je dan help ik wel mee zoeken
 
Die Realtek is waarschijnlijk je netwerkkaart.

Kijk op http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=hardware

( scroll daar even wat naar beneden om te kijken welk modem jij hebt..)
Je ziet daar foto's van je modem!

Hopelijk heb je niet het oude Com21 modem!
En bedenk dat de upload snelheid beinvloed de downloadsnelheid in principe op 2 manieren:

Torrent peers maken een selectie uit de andere peers die hem uploaden. Dit betekend dat als A en B allebei hetzelfde bestand downloaden, en A verstuurd onder hoge snelheid data naar B, dan zal B ook proberen veel naar A te sturen. Dus hoge uploadsnelheden lijden naar hoge downloadsnelheden.

Omdat zo het TCP protocol werkt: als A van B download, moet A tegen B blijven zeggen dat hij de data heeft ontvangen, een soort van Ja, ik heb het, stuur het volgende maar.
Maar als dit bericht niet verstuurd word, stuur B geen nieuwe data meer, maar waarom zou het bericht niet meer verstuurd worden? Omdat je upload al je bandbreette wegneemt en zo niets meer over heeft om tegen B te zeggen dat hij het volgende pakketje kan versturen.
Het volledige effect is een combitatie van de twee bovenstaande. De upload moet zo hoog mogelijk worden gehouden, maar het 'ja ik heb het - berichtje' moet nog wel verstuurd kunnen worden.
Een duimregel hiervoor is dat je je upload van bestanden op 80% zet op van je totale upload snelheid, bijvoorbeeld als je met 100kb/s kan uploaden, dan zet je je upload op 80kb/s. Je moet je upload wel hoog genoeg houden, anders zakt je ratio weer.
 
downloaden met torrent heeft niets met je modem te maken.

Ligt eraan wat de verhouding tussen seeders/downloaders is EN wat de seeders ingesteld hebben met UPLOAD.

Als er bv een torrent is met 15/1300 weet je van te voren al dat het downloaden traag gaat.

Dat is dus een nadeel van torrentjes (soms snel soms traag)
Maar je moet maar zo denken beter iets langer wachten als iet met bv. kazaa downloaden en het werkt niet.
 
Geplaatst door mukkel
downloaden met torrent heeft niets met je modem te maken.

Ligt eraan wat de verhouding tussen seeders/downloaders is EN wat de seeders ingesteld hebben met UPLOAD.

Als er bv een torrent is met 15/1300 weet je van te voren al dat het downloaden traag gaat.

Dat is dus een nadeel van torrentjes (soms snel soms traag)
Maar je moet maar zo denken beter iets langer wachten als iet met bv. kazaa downloaden en het werkt niet.

ben ik niet helemaal mee eens.
kijk maar op de link die ik boven in geplaatst heb.
bij mij heeft het echt geholpen om de poorten open te zetten
 
Hij moet het gewoon doen met de huidige instellingen het moet een instelling zijn in Azureus
 
Geplaatst door dutchdavid
Die Realtek is waarschijnlijk je netwerkkaart.

Kijk op http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=hardware

( scroll daar even wat naar beneden om te kijken welk modem jij hebt..)
Je ziet daar foto's van je modem!

Hopelijk heb je niet het oude Com21 modem!
En bedenk dat de upload snelheid beinvloed de downloadsnelheid in principe op 2 manieren:

Torrent peers maken een selectie uit de andere peers die hem uploaden. Dit betekend dat als A en B allebei hetzelfde bestand downloaden, en A verstuurd onder hoge snelheid data naar B, dan zal B ook proberen veel naar A te sturen. Dus hoge uploadsnelheden lijden naar hoge downloadsnelheden.

Omdat zo het TCP protocol werkt: als A van B download, moet A tegen B blijven zeggen dat hij de data heeft ontvangen, een soort van Ja, ik heb het, stuur het volgende maar.
Maar als dit bericht niet verstuurd word, stuur B geen nieuwe data meer, maar waarom zou het bericht niet meer verstuurd worden? Omdat je upload al je bandbreette wegneemt en zo niets meer over heeft om tegen B te zeggen dat hij het volgende pakketje kan versturen.
Het volledige effect is een combitatie van de twee bovenstaande. De upload moet zo hoog mogelijk worden gehouden, maar het 'ja ik heb het - berichtje' moet nog wel verstuurd kunnen worden.
Een duimregel hiervoor is dat je je upload van bestanden op 80% zet op van je totale upload snelheid, bijvoorbeeld als je met 100kb/s kan uploaden, dan zet je je upload op 80kb/s. Je moet je upload wel hoog genoeg houden, anders zakt je ratio weer.


in het begin gaat het inderdaad traag.
maar als er veel seeders zijn en downloaders gaat het vrij rap.
en geloof me, ik zet de upload snelheid zo langzaam mogelijk(3kbs)
en ik haal dan toppen van 200kbs.
het fluctueerd wel natuurlijk.
soms zakt hij weer wat in maar hij komt ook weer terug naar de topsnelheid
 
Geplaatst door dutchdavid
De modems van @home werken totaal anders!

Daarom heeft het forwarden van poorten niets te maken met het modem...ervan uitgaande dat er geen router tussen zit.
oke, dat wist ik niet.
heb ook aangegeven dat ik adsl heb en het niet zeker weet of het bij athome ook zo werkt
 
en ff btw : waar kan ik het aantal seeders + downloaders zien? Op de site zelf waar ik het van af haal..of gewoon in de prog?
 
kan het zijn dat je firewall (als je die hebt natuurlijk) de boel ophoud?
 
Geplaatst door oldscool
en ff btw : waar kan ik het aantal seeders + downloaders zien? Op de site zelf waar ik het van af haal..of gewoon in de prog?


bij mij in het programma van bittorrent
 
Je moet het in het prog en op de ( site) tracker kunnen zien.

Maar ik zou dus eerst je uploadspeed eens op 80% of lager zetten.

En bij mij ( ook @home breedband) gaat het sneller via poort 6969 ( bij jou staat hij waarschijnlijk nog ( want dat is standaard ) op poort 6881

Ik heb Engelse versie van Azureus dus ik gok nu de benamingen in het NL.

Dit kun je veranderen in Azureus via
Extra --->>> opties --->>> connecties( verbindingen?)

Daar zie je rechts de incoming tcp listen port, die veranderen in 6969
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan