Torrent lage download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beuzer

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo allemaal,

Ik heb met torrents downloaden altijd maar een hele lage download speed, terwijl het bestand genoeg seeders heeft.
Ik heb een 54mbps verbinding met een Linksys router en een Speedtouch modem.
Mijn snelheid is meestal maar 5 kbps, hoe kan dit?
Volgens mij ligt dit aan een NAT fout, dat ik geen poort open heb staan, ik heb eerder geprobeerd een poort open te zetten, maar dit lukte mij niet.
Ik hoop dat iemand mij dit goed kan uitleggen!
(ps ik gebruik Azureus)

Gr Jeroen

Test je verbindingssnelheden om te beginnen eens op Speedtest. Als je daar goed scoort, zou ik in Azureus de uploadsnelheid opvoeren en blijven uploaden, ook als het bestand "binnen" is. Heb je altijd lage downloads gehad of was het vroeger beter?

Naar een payserver over te gaan dat is 100 maal sneller (eweka).

Ik heb eigenlijk altijd al zo'n trage snelheid gehad, maar ik hoor van mensen dat ik een poort moet openen zodat de snelheid sneller wordt, maar hoe open ik een poort?
Dit was de uitslag van de Speedtest:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 105.7 KByte/sec
(=846 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 24.0 KByte/sec
(=192 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar Gegevens opgeslagen ? 334.0 Conn/min

Als je een 1 Mb abonnement hebt, is 846 down prima, 192 up wat te laag (300 tot 400 zou normaler zijn), 334 als ping-snelheid lijkt mij normaal.
Open Azureus, klik op Gereedschappen en kijk bij Verbindingen of daar een luisterpoort is ingevuld. Klik voor ondersteuning op de blauwe link: Goede poort keuzes.
Ga naar Overdracht, Auto Snelheid, staan daar twee nullen?
Bekijk de andere opties, klik eventueel op de blauwe links voor toelichting en uitleg.

Als je een 1 Mb abonnement hebt, is 846 down prima, 192 up wat te laag (300 tot 400 zou normaler zijn), 334 als ping-snelheid lijkt mij normaal.
Open Azureus, klik op Gereedschappen en kijk bij Verbindingen of daar een luisterpoort is ingevuld. Klik voor ondersteuning op de blauwe link: Goede poort keuzes.
Ga naar Overdracht, Auto Snelheid, staan daar twee nullen?
Bekijk de andere opties, klik eventueel op de blauwe links voor toelichting en uitleg.

Bedankt voor je hulp, ja daar staan 2 nullen. Volgens mij kloppen de rest van de opties ook, alleen er staat wel dat ik een NAT fout heb, hoe open ik een poort voor azureus? want volgens mij ligt het daar aan.

In Azureus klikken op Help, dan op NAT-problem and how to fix it, dan kom je hier terecht. (Je zult de configuratie in Azureus op Gevorderd of Expert moeten zetten.)

Laatst bewerkt:
Jaa daar staat dus Login to your router, en dat kan ik dus niet, tenzij iemand een username en password voor me heeft op : http://10.0.0.138 ?? ik hoop het want wil graag even wat snellere downloads:)
Bedankt voor je hulp!!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wou hier even op reageren... hoe zit het als je het zelfde probleem ondervindt met bittorrent? die van mijn blijft ook rond de 5 KB downloaden en uploaden. Max upload & download rate staan beide ingesteld op 121MB in bittorrent.....

Om hem sneller te laten lopen moet ik dan bij me router wezen?? Ik heb een netgear router DG834G en werk met windows xp sp2 en norton antivirus..

Bedankt

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan bij UTorrent.
Kan iemand ons ALSJEBLIEFT helpen?

instellingen router

Ik denk dat ik weet waar jullie probleem zit.
De instellingen van de router en azureus dienen aangepast te worden.
Open internet explorer en typ http://192.168.1.1
Normlaal verschijnt er nu een venster om je aan te melden.
indien je deze niet ingesteld hebt is het paswoord admin. Gebruikersnaam hoef je niet in te vullen.

Zoek nu achter een tablad Port Range Forward of port forward settings.
Vul nu het volgende in.
Application "torrent"
Start "6881
end "6882"
Protocol "tcp en udp" beiden aanvinken of kiezen voor both
Ip adres invullen( dit vind je onder start, uitvoeren, cmd,"ipconfig" intypen en daarna zou je ipadres moeten verschijnen.
Enable aanvinken
De instellingen opslaan en daarna zou het moeten lukken.

Open azureus, gereedschappen, configuratie,tabblad verbindingen en en stel 6881 als inkomende tcp/udp poort in.
Normaal zou dit moeten lukken
Succes.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan